måndag 17 november 2008

Vilken dag!

Jag hade gått ner 1,2 kg denna vecka! Yiiiippi! Totalt - 3,9 kg på tre veckor, det får man vara nöjd med ;) Jag har ju haft lite kalas oxå.. Det känns himla bra måste jag säga. Fast nu är det ju ny vecka och det är ju bara att kämpa på.

Vi har även hunnit en sväng till Ge-kås i Ullared. Jag trodde nog att det skulle vara ganska lugnt där men det är djungelns lag som råder på vissa avdelningar Barnkläder, leksaker och julavdelningen. Konstigt att alla skulle på samma ställen som mig! ;) Det gick ganska bra ändå, det var nog just vid leksaker som det blev lite hetsigt. Det var liksom en karavan med kundvagnar åt alla håll så det gick ju inte att försöka göra små avstickare. Vi kom hem med en massa leksaker till Elin som hon kan få i julklapp men inget av det vi pratat om innan..
Det var en hel del avdelningar som vi inte ens tittade på, vi gav upp till slut. Det var väl tur det för när man kommer till kassan med alla dessa billiga saker så blir det ganska mycket pengar ändå! Vi har ju bara ca 12 mil så vi kan ju åka när det lugnat ner sig. Jag tror vi var där inne ca 2,5 timme..Vi fick med oss en massa bra saker och en del bra att ha saker..

Så här ska våra pepparkakor se ut i år! Elin blev eld och lågor kan jag ju berätta...

Nya kuddar till soffan fick vi tag på. 79 kr styck, jag är riktigt nöjd ;) Blir bra nu till julen. Jag ska försöka fasa ut min gröna period. Vilket är rätt snabbt gjort.. Lite nya gardiner, filt och en ny duk så är det klart!

Jaha, här kan jag ju inte sitta och jäsa, middagen måste göras, locket ska läggas på brunnen... och ja ni vet. Allt möjligt innan barnen sover.

Kram

7 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt :) Ni verkar ha fyndat en del. Kuddarna är supersnygga och jag är ett stort fan av Pippi Långstrump så de där kakformarna hade jag med velat ha hihi. Vad duktig du är som gått ner i vikt när du själv vill det så klart :) Jag ska iväg och träna ikväll jag. Hoppas på att kunna gå ned nåt kilo innan jul. Det lär ju behövas. Men mest för att byxorna sitter lite för tajt nu. Kram från mig

Mamma Linda sa...

Vad duktig du är. Motionerar för fullt själv. Jag åker buss med Emma till dagis på morgonen sen tar jag och Agnes en promenad hem, det tar 50 min. Det känns bra.
Vilka fina fynd ni gjort, de där Pippi-formarna hade varit nå´t för min Ems.
Kram
Linda

Hem och Lycka sa...

Grattis till din duktiga viktminskning!

Har inte varit iväg på loppis på jättelänge så jag har tyvärr inga tips, eller jo- ha vassa armbågar i trängseln :-D

Kul att ni fick tag i såpass mycket i Ullared! Fin kudde och formarna var ju helfestliga! kram

Anonym sa...

Bra jobbat med vikten! Sedan att dagen dessutom skulle bli så pass lyckad måste ju bara vara en bonus! Kram Anna

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Avundas dig som har så nära till Ge-kås! Men jag har faktiskt varit där en gång ;-) Fina saker hade du fyndat också!
Vad kul att du ville vara med och tävla hos mig! Grattis till din bloggvinst och lycka till hos mig!

Kram Sara

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad kul med shopping o massa fynd! Kul oxå att det går så bra för dig med viktnedgången =)

Ha en jättebra dag!

Kram

Vero sa...

Vilka roliga pepparkaksformar. Haha...