onsdag 19 november 2008

Idag har jag fått röra på mig i varje fall! Började imorse med att ta en promenad, tro det eller ej men solen lyste ett litet tag. Ja, det hann ju börja regna innan jag kom hem men det hör ju liksom till ;)
Hem igen och åt lite lunch för att sedan ta en promenad till babyrytmiken. Där ska man ju hålla sin "lilla" bebis på 11 kg och dansa omkring. Promenerade vidare till Elins dagis och sen hem för att byta kläder och slänga mig i bilen till friskis & svettis . Nu känner jag mig härligt trött, börjar redan få lite träningsvärk oxå.. Det är nog inget bra tecken!
Idag köpte jag en ny klänning till Elin, dom ska nämligen ha gala middag (lunch) på Elins dagis i morgon. Hur gulligt som helst! Ska dom små sitta där finklädda och äta... Hade jag velat se. Det är dom stora ( 5-åringarna) som får bestämma menyn. Undrar vad dom ska äta? Det har jag glömt att kolla upp.
Gick förbi en inredningsaffär på vägen och där fanns likadana kuddar som jag köpt i Ullared för 79 kr. Dom kostade 500 kr styck! Jag måste ha sett fel? Jag måste gå och kolla igen... Mina är ju kopior men ändå! Det som skilde dem åt var ju en etikett..
Imorgon då? Jo, då ska vi klippa oss hela familjen. Först ut är Johan, sen Elin och sist jag. Jag ska göra slingor och klippa mig. Ska bli väldigt skönt! Jag har en förmåga att vänta lite för länge mellan gångerna.. Jag ser inte klok ut just nu ;)
Nu är det soffläge med min träningsvärk!
Kram på er!

12 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Näe du det visste inte jag heller för än jag hittade det.. :) Klistermärken är bra och väldigt enkelt. Passar mig hehe. Hoppas du har det bra.
Kram

Vero sa...

Ja, det är tidigt... kunde inte låta bli sätta upp stjärnorna, men jag har inte tänt dem... Hehe...

Ha en bra kväll!

Lallis - liv och leverne sa...

Nämen gala-lunch, vad kul!!
Kram Lallis

Anonym sa...

Det låter som en mycket trevlig tillställning tycker jag! Att ha en annorlunda lunch för de små! Lyckat till med friserandet i morgon! vi hoppas att få se några bilder då! Kram Anna

Mamma Linda sa...

Åhh, vad duktig du är, och vad skönt att få gå till frissan. Jag älskar att gå dit och få bli ompysslad, det är så skönt när nån håller på med håret tycker jag.. Skulle lätt kunna betala extra för att de kammar lite mer *fniss*
M hälsar och tackar så mycket, blev sååå stolt. Visst kan han göra fler.
Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Tack snälla för söta ord, ja, man kan ju hoppas att det börjar lossna för oss! Gudarna ska veta att det vore på tiden ;-)

Men åå vad gulligt med gala, hoppas du fotar Elin, vore ju kul att se hur finklädd hon blir! kram

Anonym sa...

Hej och hå!

Här har det hänt grejer! Ullared är bra att ha ställe! Fina saker till billig peng.
Skönt att vara klar med julklapparna! Jag har bara några kvar. Men jag måste slå in dem också. Må gott!

//Cissi

Sara Mårtensson sa...

Vad mysigt med galamiddag på dagis!!
Du får ta och boka in en liten semester till Norrland till sommaren och passa på att besöka både Norge och Finland då :-)

Kram Sara

Mamma Linda sa...

Nej, man märker ju att det inte är av hunger hon vill äta utan mer mysa. Sen har man ingen lust att ta konflikten på natten med rädsla för att väcka Emma. Gav din sambo honom nå´t då eller var han bara vaken med honom?
Agnes har legat bredvid mig i sängen ett tag nu, men nu har jag flyttat över henne i sin säng, så hon vaknar ca 2-3 ggr i timmen! Och det håller ju inte. Ska ta tag i detta så fort som möjligt, det var skillnad med nr 1 då kunde man vara lite loj, men av erfarenhet nu vet man att man inte tjänar på det.
Ja du, vad kan bilen vara värd? Är 200 för mycket? Var ärlig nu ;-) Det är ju jättesvårt att sätta ett pris.
Tack för tipset.
Kram Linda

Anonym sa...

Att inta soffläge med träningsvärk är ju skönt! Då känner man att man verkligen är värd det (annat än vad jag kännde i går ;D) Men du har ju rätt, vi behöver "anti-aktiva" dagar då och då för att orka med!

Vilka fina kuddar du hittade i Ullared! Jag ska dit i morgon med mina tjejer och låta dem shoppa loss julklappar till kusiner och kompisar...

K R A M * T I N A

A home far away sa...

Vad häftigt det låter med galamiddag på dagis...vad ska detta sluta med, hihi

Kram Gunilla från Singapore

Anonym sa...

Vad kul att du vill vara med och tävla hos mig :)

Om du länkar till min blogg och lägger in bilden så får du två "lotter" och får därmed större chans att vinna boken :)