fredag 14 november 2008

Fredagsutflykt?

Jag vet inte om man kan kalla det utflykt...
Idag var ju Elin hemma från dagis (ni börjar kanske lära er hennes schema nu...), men det var helt öken. Jag brukar ju försöka hitta på lite roliga saker på lediga dagen, ofta i sällskap med Maria med barn. Idag var alla bortresta eller upptagna med främmande och dyl. Vad händer då? Jo det ösregnar hela dagen... Inte så där "det finns inget dåligt väder"... osv. Utan ordentligt.
Då på förmiddagen så ringer ändå Maria och säger att dom ska till Ikea innan dom ska vidare till farmor. Vi är ju inte sämre än att vi följer med :) Det som är mest förvånande är väl att jag inte köpte någonting, mer än lunch då! Det brukar ju kosta ca 200 kr i inträde ;) Servetter, ljus och dyl behövs ju alltid...
Nu ska ju jag till Ullared på måndag så jag får nog min shoppinglusta mättad då!

Elin är ju väldigt kärleksfull och hon ÄLSKAR även Ikea... hon tror även att deras reklambild på kudden, formad som ett hjärta med armarna utsträckta armar är Pippi Långstrump? Det gör ju för sig inte så mycket men hon skriker; Pippi, mamma titta Pippi! Ofta och högt.. :) Ja, det är härligt med barn!
Så för Elin var nog det här en godkänd utflykt... Fast skogen och parken och sånt känns ju mera riktigt... I varje fall för mig ;)

I helgen blir det till att arbeta för min del. Ganska skönt ska det bli.

Johan ska försöka fota barnen tillsammans så vi har något kort till julkorten som jag ju har lovat att ge mig på.. Vi får väl se hur det går... ni kommer säkerligen få en uppdatering vad det lider.

Ha en skön fredagskväll! Jag ska försöka hålla mig vaken genom någon film (ej valt än).. Snask är väl inte att tänka på :( Jag är riktigt godissugen men jag ska hålla i.. eller igen kanske det heter ;)

Kram

9 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Ja, visst är det jobbigt ibland och då kan bloggen vara bra att ventilera sig på.
Tack, du verkar vara en väldigt vänlig själ :-)
Önskar dig och din familj en trevlig helg.
Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Hihi, ja, de där gångerna man kommit igenom Ikea utan att handla nåt är rätt få tyvärr..

Hörde om Johans farbror, beklagar verkligen, riktigt tråkigt. Hoppas hans mamma kryar på sig. kram

Anonym sa...

Att inte handla något på Ikea är ju näst intill att häda. ha ha ha Men vi har ju som kortast till Haparanda och det är ca 23 mil. Man åker inte dessa mil och mer eller mindre vänder! Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Ja han från Malta. Han är så otroligt duktig och så är han ju så glad. Det gillar jag :)
Jo småflaskorna är allt bra söta. Man vill ju nästan inte dricka ur dem hehe. Men det ska vi när det blir dags.

Kram

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Impad av att Du kom ut från IKEA utan en edaste pryttel :)
Men, som sagt, Ullared väntar ju på dig *S*

Ha en skön helg!!

Kramar
Flisan

♥ Fyra årstider sa...

Själv var jag ute med tjejgänget igår...sitter här och känner mig lite..bakis.
Kram Lotta

tina | pepparochvanilj.se sa...

Hoppas att du får en skön helg varvad med jobb och lite hemma mys!

Jag lyckades också få tag på ett par flaskor av årets glögg, förra året hann jag inte...lite tokigt att vi konsumenter är som tokiga efter dessa flaskor, det har verkligen blivit "en grej" av det :D

K R A M * T I N A

Anonym sa...

En utflykt är ju en utflykt oavsett vad målet är tycker jag!

Unknown sa...

åå va kul å dra till Ullared:)

må så gott!

kram erika