onsdag 12 november 2008

Det ordnar upp sig..

Igår var det ju väldigt grått och jag hade ingen lust att göra någonting... Innan dagen var slut så hade jag ordnat upp både det ena och det andra!

Jag är ju föräldraledig nu vilket ger en alldeles för mycket tid till att tänka ;) Jag har stött och blött vad jag ska göra när jag blir stor. Har liksom tyckt att det varit dax att bestämma sig. Jag har ju varit inne på att plugga, byta jobb och en massa andra saker :)
Fast nu har jag ju kommit fram till att jag vill ju göra något kreativt, jag vill ju inte sitta i skolbänken igen men jag har liksom inte sett någon annan råd... Nu tog jag tag i det här och ringde min arbetsgivare som är väldigt förstående och förstår precis vad jag menar när jag säger att jag behöver få något nytt på mitt bord. Jag pratade även med personalansvarig och tro det eller ej men det finns en tjänst som kanske skulle passa. Ingen skulle vara gladare än jag! Inget är ju skrivit i sten än men det är ändå satt i rullning... Jag behöver ju inte börja arbeta förrän i augusti nästa år så det är ju ingen panik. Dom blev till och med glad över att jag visade intresse och berättade vad jag ville! Där ser man.

När jag ändå var på gång så ringde jag även min kära släkting och vän. Ni som har hängt med i tidigare inlägg vet ju vad jag pratar om.. Hon hade inte fått mailet, datorn var nerpackad pga rust i det rummet... Telefonsamtalen sa jag inget om.. Det var inget speciellt heller, hon hade varit trött och hade värk.. Hur som helst så känns det bättre nu. Helt galet enligt mig att gå och sura, men det är min åsikt.. :)

Känns väldigt bra måste jag säga. Även om det bara var några telefonsamtal så är det ändå sånt som tar upp mycket utrymme i huvudet :)

En annan rolig sak: Jag har bloggat i lite mer än en månad och har haft 600 besökare! Det är så himla roligt! Jag vet att vissa av er goa bloggare har det per dag men jag är helnöjd och stolt och glad.. :)

Blir ingen träning ikväll :( Johan behöver åka iväg.. Tur för mig att det är en bit att gå när vi ska på rytmik, vidare att hämta Elin på dagis och sen hem. Jag får röra lite på mig i varje fall. Bara hålla tummarna att det inte regnar på tvären idag..

Kram

4 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ååå..är så avis på dig att du ska vara hemma ett år till ;) En annan börjar ju jobba..få se nu, om 5 dagar efter 1½ års ledighet :S

Kul att du är med o tävlar hos mig igen..O du, jag har precis lagt till ännu en kulig tävling hos mig där du har chansen att vinna presentkort på 300 kr hos en finfin barn/ungdomsbutik =)

Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är ju skönt att vara hemma, men som du säger ger det ju också tillfälle att tänka. Ibland är ju det bra. Ibland kan det bli frustrerande. *s*
SKönt om det kan ordna upp sig på jobbfronten med något som du trivs mera med. Även om du ska vara hemma ett tag till.
Stor kram!
/Lallis

Anonym sa...

Så spännande att höra! Både skönt att vara hemma men samtidigt vara på väg mot nya mål! Glad för dig! KRAM aNNA

Hem och Lycka sa...

Mysigt att vara hemma ett tag till och då kan du ju fundera lite grann vad du vill göra. Det har tagit ett antal år för mig att komma på att det är inredning jag vill jobba med..

Grattis till dina 600 besökare, bra jobbat!

Hihi, ja, det var ingen dålig nyhet jag kom med va ;-) Får berätta mer om det nästa gång vi ses.

kram