söndag 3 mars 2013

Vasalopp, garderobsrens, jobb och skidor

Imorse dukades frukosten framför tv:n. Det var ju Vasaloppet! Jag övertalade barnen att vi skulle se. De satt med till jag började med min historielektion. Helt plötsligt var jag ensam i soffan!


Till slut fick jag göra lite nytta här hemma och jag är riktigt nöjd och dagen är inte slut än ;)

Vår stora garderob har tyvärr inte kunnat användas på ett tag, det har varit lite mycket grejer där helt enkelt. Nu är "grejerna" uttagna, sorterade och väntar på nya ägare. Underbart!

Sen bar det av till bostadsrättsföreningens lilla kontor (ligger precis mitt emot oss) för lite jobb. Jag har ju lovat att lägga ut lite info på vår hemsida. När det var fixat och trixat med så hjälpte Elin mig att lägga infolappar i allas brevlåda. Vet ni var det bästa var?
Jo, vi kom hem och fick se de 8 sista kilometrarna på 5-milen. Vilken dag!

Jag är hur nöjd som helst. Jag har liksom fått se och gjort det viktigaste och klockan är bara eftermiddag! Yeey!

Kramkalas

3 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Vasaloppet dissade både jag och barnen.
Sambon däremot satt klistrad till och från.
Rensning av garderober däremot är något jag borde ha gjort istället för att se på Vasaloppet...
Otroligt skön känsla när det är gjort =)

Ha en fortsatt fin söndag!

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Vad skönt att få rensa!! Det har jag påbörjat här hemma, men inte blivit helt klar med..

Till Saga sa dom att det var okej att hon badade på onsdag om hon var noga med att göra rent, så jag hoppas att det går.. :)

Kramar

Madelein - Mother of six sa...

Jag rensade garderober igår vilket ledde till ett Ullaredsbesök idag :P