fredag 8 februari 2013

En extra dag

105

Ni vet när barnen är sjuka så den här extra dagen man ska vara hemma när de egentligen är friska… DEN dagen pratar jag om. Missförstå mig inte nu jag förstår varför den finns och jag tycker det är bra att vi minimerar riskerna att smitta varandra mer än nödvändigt MEN det är ju inte så roligt för någon att vara hemma. Både jag och Gustav längtar efter lite annat sällskap. Han är dessutom piggelin och far runt här hemma och jag vill plocka lite och få undan inför helgen. Vi är inte riktigt på samma nivå om jag säger så. Det känns inte heller som att man gärna kan packa med sig ungen  och åka och hälsa på någon, vi är ju “sjuka”.

Jag dissar den här extra dagen!

Vi får nog ta oss en liten promenad i varje fall så att vi blir av med lite energi och får lite frisk luft Ler

Kramkalas

ps: Visst är han söt i sin ärvda Hello Kitty-pyjamas?!

2 kommentarer:

Madelein - Mother of six sa...

Vet precis vad du menar :P Hade en sådan dag igår

Popprinsessan sa...

Hoppas att ni haft en mysig dag ändå och att alla nu är friska!
Hoppas att ni haft en skön fredagskväll,
kram!