söndag 28 oktober 2012

Välkomna!

066

Jag har märkt att jag har fått några nya läsare. Varmt välkomna!

Jag märkte för ett tag sedan att besöksstatistiken nästintill fördubblades och det verkar som många av er har hållit er kvar. Jätteroligt tycker jag förstås ♥

Vem är då jag kanske någon av er undrar… och ja, det gör jag med ibland Blinkar

Jag som skriver den här bloggen heter Ingela och jag på mitt 38:e år (jag tror att jag är 28 år och det händer att jag säger fel). Jag bor ihop med maken Johan och vi har två barn, Elin 6 år och Gustav 4 år. Jag älskar mina barn över precis allt men jag älskar inte att vara mamma precis jämt. Detta ska helst inte blandas ihop för då blir det ju inget bra.. alls.

För lite drygt ett år sedan så tog jag, för mig, ett stort steg och hoppade av tryggheten och började plugga på äldre (?) dar. Jag läser Bank & Försäkring på Yrkeshögskolan i Göteborg och jag trivs som fisken i vattnet. Nästa stora förändring i mitt liv är att jag om drygt en vecka ska göra en Gastric bypass operation. Jag ser verkligen fram emot den förändringen även om det krävs hårt arbete. Jag längtar tills jag kan skala av mig min “fatsuit” och bara vara jag, Ingela.

Jag bloggar om det mesta och kan vara ganska öppen när det kommer till mig själv men självklart finns det delar jag inte delar med mig av. Men undrar du något så kan du alltid fråga!

Jag har planer på en liten förändring här på bloggen i en snar framtid om allt går som jag planerar men det gör det sällan så vi får väl se Blinkar

Jag är, tillsammans med världens bästa Mira,  arrangör av Fab Mamas Blogevent och hade den 13-14 oktober ett fantastiskt dygn tillsammans med en massa andra Fab Mamas. Jag längtar redan till 2013 ♥

Jag hoppas att ni “nya” (och några gamla) läsare fick veta lite mer om mig!

Tack för att du läser!

Jag måste erkänna att jag är ganska nyfiken på er.. vilka är det egentligen som läser här inne. Jag tror ju att jag har koll men det har jag inte, haha.

Kramkalas

7 kommentarer:

susmar64 sa...

Kul att du presenterar dig:) Jag är alltid lite nyfiken på människan bakom bloggen. Och brukar snoka runt lite bakåt för att lista ut vem som skriver.
kram susan

Angelica sa...

Fy sjuttingen vad jag tycker att du är modig!!!! Jag hade så gärna önskat att det var jag som hade tagit "mitt livs beslut" (gasticbypass) men jag hoppas nog fortfarande att jag ska ta mitt tillnuft till fånga och verkligen göra en förändring.

Jag håller verkligen alla mina tummar för dig och lite inom mig så känner jag att det borde vara jag som också hade fattat detta stora men underbarar beslut!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam och tusen,tusen lyckatillkramar från mig!!!

AngelicaE

Jessica sa...

Jag är fortf här och läser då och då även om jag inte riktigt är lika aktiv som "förr" :)
Men jag kan inte riktigt släppa mina gamla favorit-bloggar :))

Varmt lycka till med din operation Ingela.
Jag har 2 kollegor som gjort den de senaste året och det har gått riktigt bra för båda.
Visst är det hårt jobb men de är båda idag så pigga och glada och det är underbart att se förändringen de gått igenom.

Stor kram!
/Jessica

Frida-FantastiskaMamman sa...

2013 kommer att bli ditt år Ingela :)

Jag ska tänka på dig lite extra om en vecka...

Kramar

Anonym sa...

Jag har följt din blogg ett tag. Kul att läsa om hur du har det nu förtiden. Lycka till med din operation.

Många kramar

Malin Lindström (Fällström)

Helen sa...

Kul med flera läsare!! Jag följer din blogg via bloglovin (himla smidigt tycker jag) och tycker att det ska bli himla spännande att följa din resa med gastric bypass, funderar på om det är vägen för mig eller om jag ska lyckas på egen hand.

Kram Helen

Popprinsessan sa...

Att jag hänger här vet du ju redan :-)
Kram