onsdag 18 januari 2012

Tur i oturen

kryckor
Igår började jag misstänka att det kanske inte var enbart en stukning i min fot. Eftersom jag har gjort det så många gånger förut så vet jag ju hur det känns. Det var helt enkelt något som inte stämde.
Så igår kväll åkte jag ner till Närakuten här i Kungsbacka och doktorn var rätt säker på att det var inget annat än en stukning men att vi skulle ta en röntgen ut i fall att.. Det var lite gamla frakturer som han såg och så något som han inte riktigt visste vad det var och hur allvarligt. Det slutade med att han skickade mig vidare till Varberg sjukhus så att en riktig ortoped skulle kunna titta. Nu hade dom ju redan tittat på bilderna från Kungsbacka och konfererat om dessa så det kändes lite drygt måste jag erkänna. Som tur var så kunde svärföräldrarna komma hit och Johan följde med mig till Varberg. Väl där så gick allting väldigt fort. Vi hade tur att det var lite folk och fick komma in på en gång, upp på röntgen (igen), och så tillbaka. Den här doktorn såg väl ungefär samma sak.. det är lite konstigt, ingenting har brutits men förmodligen en spricka och några flisor. Jag slapp gips, vilket jag är väldigt glad för, och har istället fått en plastskena som jag kan ta av och på. kryckor har jag oxå fått men dom använder jag så länge jag tycker att jag behöver. Tur i oturen alltså.
Sen var det viktigt att jag tränade upp fotleden så att signalerna från foten till hjärnan bättras på för att förhindra att detta fortsätter att hända. Jag kunde ge mig tusan på att det var fel på knoppen oxå Blinkar

Jag ligger mest och vilar måste jag erkänna. Jag är väldigt trött och slumrar mest hela tiden. Annars mår jag bra!

Kramkalas

8 kommentarer:

Fröken M sa...

usch va tråkigt med foten, men passa på att mysa, läsa och se på tv nu när du ska hålla dig lugn !

Men då måste du ju spana in fröken inez - just nu har hon 70% på allt utom vårnyheterna i butiken dessutom.
( det är synd och skamm att jag ska bo så långt bort... )

Krya på dig ! kram

Russin sa...

usch så synd det är om dig.. tycker du har sån otur och du som var så peppade nu att börja träna.. :(

hoppas foten läker fort nu så du kan komma igång igen..
kanske kan du träna pilates (liggande övningar) så länge.. :) och göra plankan på knä..

kraaam

Linda sa...

Skönt att det inte var något brutet iaf. Förstår det kändes jobbigt att behöva åka vidare men ändå skönt att dom tog och tittade ordentligt.

Kramar

Pernilla sa...

Först maken och sedan du. Vilken otur ni har. En spricka kan vara nog så jobbigt men hoppas det läker fort.
Heja!

Martina sa...

Vad skönt att du slapp ett tungt och jobbigt gips iaf.
Man ska alltid försöka hitta positiva saker med alla svårigheter :-)

Popprinsessan sa...

Men fy vad trist! Skriver som de andra, tur att du slapp gips iaf om man nu ska försöka vara positiv ;-)

Hoppas att du hittar orken att göra något snart. Fast det kan ju vara välbehövligt att bara vila också!

Kram!

Linda aka Javamorsan sa...

Nej vad trist. Men bra att du kollade. Såna där skador kan ju bli värre och värre om man ignorerar dom!

Träna foten lagom nu och se till att läka!

Therese sa...

Men fyyy kära du, men som du skriver - tur i oturen!!! Lämnar en dröser kramar och krya på hälsningar <3 Var rädd om dig!