måndag 5 september 2011

Upprop!

Idag var första dagen i skolan.

 

Nu var jag så nervös över att åka pendeltåg och buss till skolan att den värsta nervositeten riktades mot det. Jag är inte van att åka kommunalt längre. Jag har egentligen inget emot det, jag har bara inte gjort det.

Det gick i varje fall bra och jag har fått en del tips nu för en i klassen hade jobbat som reseplanerare på västtrafik. Det ska nog gå bra det här Blinkar

 

Skolan då.. Jag blev glatt överraskad. Det känns på något sätt familjärt. Jag var äldst i klassen.. Fast det kändes inte konstigt. Det var en tjej som var 35 år men sen var nog dom flesta mellan 18-25 år. Jag kan ju ha missat någon, det återstår att se. Trevliga verkade alla vara i varje fall.

 

Det ska bli spännande att se hur morgonen fungerar. Jag har lagt fram barnens kläder och strukit mina som jag ska ha. Jag känner nämligen att det här kommer bara att fungera för mig om jag har lite framförhållning.

 

Det har varit en bra dag och det känns som att det kommer att bli en spännande höst.

 

Kramkalas

2 kommentarer:

Linda sa...

Låter ju som att du fixade första dagen galant.
Vad är det du tänkt o bli?
Kram

Therese sa...

Så skönt att första skoldagen avlöpte så bra samt att det verkar vara sympatiska och glada klasskompisar :-) KRAM