torsdag 11 augusti 2011

God morgon

036

Lillkillen på väg till dagis..

 

Idag ville han verkligen inte gå på dagis. Ibland är det så men dom allra flesta dagar går det som en dans och ingen av dom har tid att säga hej då.

 

Gustav har varit väldigt trött dom här dagarna. Han är ju van att få gå och göra lite som han har velat under semester. Han har slumrat ibland mitt på dagen och varit uppe lite längre. Omställningen är ju stor när man är så liten..

Han slutade med blöjor nu under semestern och jag är förvånad att det inte har blivit en enda olycka sen han kom tillbaka till dagis. Han fixar det galant. Egentligen så har han nog gjort det länge men det har handlat om viljan. Han vill inte bli en stor kille.

Han säger

“Mamma, jag är ingen stor kille. Jag växer inte upp mer från jorden”

Vad svarar man på det??

 

Kanske ska jag försöka njuta för rätt vad det är är jag väl inte vatten värd Blinkar

 

Ha en fin dag alla som kikar in!

 

Kramkalas

4 kommentarer:

Therese sa...

Vad sött sagt av honom :)

Sv: Det är en roman som heter "Norrsken i Luleå" här kan du se omslaget: http://gebortenbok.se/index.php?route=product/product&product_id=316

Ska din man ge ut boken själv eller via förlag?

Pernilla sa...

Vi har inte börjat ställa om här men skulle behöva.
Vad dukitig han är. Det är oftast bäst att lyssna på de små. De klarar det mesta när de själva vill.
Stor blir han ändå som vi vet men han kan få tro det ett tag till kanske.
NEJ, hösten har inte kommit ännu;)
Kram

Jessica sa...

Glömde ju skriva tillbaka!

Ja det är inskolning på dagis för Elvin, tiden går alldeles för fort!

Igår så gjorde Elin mig så fin så fin i håret, är det hårfrisörska som gäller där nu eller ;)

Hoppas det gick bra på jobbet med tån!

Kram

Janeth sa...

Våran vardag har ju inte börjat ännu, men vi hade behövt börjat ställa om oss redan NU!
För här har det oxå varit lite orutinerat hela sommaren.
Och nu till hösten börjar även lilleman på 3 år oxå på dagis =P
Han slutade oxå med blöjan i somras, MEN nu har han kommit på att det är jobbigt att kissa på toaletten & springer därför och hämtar blöjan i stället :D

Hoppas ni har en fin fin dag