onsdag 25 maj 2011

Vår lilla trädgård

 

image

Jag fick frågan för ganska längesen hur vår trädgård ser ut. Så här har ni den Ler

Den är inte så stor och den som bodde här innan kunde det här med blommor. Det är jättevackert och det finns blommor, buskar och små träd lite varstans. Jag kan däremot inte så mycket om det här med blommor och blader men jag ser fram emot att lära mig! Jag får lära mig allt eftersom. Rätt var det är så kanske jag har gröna fingrar, vem vet?

 

Idag när det är rätt mulet så kanske det inte var världens bästa val att gå ut och fota men jag var tvungen att få lite luft och då passade jag på.

 

Ser ni förresten den där blomman till höger? Långa stjälkar och vita klockor som hänger i klasar.. Någon som vet vad det är? Vaxer fort gör den med..

 

Febern är borta och likaså huvudvärken. Det är skönt för jag har så mycket grejer jag ska göra den här veckan, roliga och spännande saker men jag behöver ändå prestera lite emellanåt och då är det ju skönt om man kan ha huvudet med sig Blinkar

 

Hoppas att ni har en bra dag!

 

Kramkalas


Follow Mitt liv & Min vikt

8 kommentarer:

Maria sa...

Josefine har sådana hemma och jag kommenterade dem och hon sa att det var ogräs!?! Jag tycker dom är fina men det kanske förklarar den snabba tillväxten... Grattis till resan förresten , vi måste träffas o planera vår snart. Kram

Ingela la la sa...

Nej, men det är inte ogräs Maria.. så mycket vet jag ;)

Vi får höras och planera någon dag!
Kram

Morsan sa...

Ingen aning vad det är. :o)

Vad skönt att du inte har huvudvärk iallafall.

Önskar jag hade lite mer trädgård än en balkong, fast det har jag ju också, men där kan jag inte fixa nu iallafall, eftersom mycket skall grävas om.

Kramis!

PetramedAochE sa...

Blomman är en rams av något slag, antagligen jätterams. Jag är inte heller bra på blommor men jag är bra på att googla ;)

Kram

Camilla sa...

Vilken härlig trädgård ni har!
Ser att Petra redan har skrivit det, men det ser ut att vara en jätterams :)

Sv: Haha, ja det hade ju varit väldigt smidigt om den hade funkat :)

Kramar

Villa Carl Larsson sa...

Lilla?? Jag tycker den verkar rätt stor! Fint!

Kram Josefin

Linda sa...

Vilken härlig trädgård, skönt då någon annan gjort grovjobbet:)
Jag har heller inte gröna fingrar men försöker emellanåt att fixa lite, med lite blandat resultat måste tilläggas:)
Ha en bra dag! Kram

Anonym sa...

åhh så fin trädgård ni har, grön och lummig.. så gillar jag. :) har massa planer för vår trädgård vid husvagnen.. :)

blomman har jag ingen aning om tyvärr..