söndag 15 maj 2011

Resan till Danmark

033
Här sitter Elin på båten, helt ovetandes om allt skoj som ska hända under dagen.
047
Vi fick en exklusiv träff med Nicke Nyfiken och lyckan var total! Elin visade sina tatueringar, som för övrigt var tatueringar på Nicke, och så fick hon en bamsekram. Förresten så tror jag inte att man kan få annat än bamsekramar av Nicke Blinkar
2011-05-151
Därefter fortsatte det roliga och vi fick alla göra egna knappar. Jag konstaterade ganska snabbt att alla barnen började på en gång med sitt skapande av sin knapp. Vi mammor var lite trögstartade. Tänk om man hade haft hälften så mycket energi och fantasi som Elin har!

Vi avslutade båtresan med familjebingo och vi var bara ett nummer ifrån full bricka, ett nummer!! Även där var Nicke Nyfiken till barnens stora glädje. Jag tror aldrig att jag har varit med om att en tre timmars resa gått så fort. Toppen!

2011-05-15
När vi kom till Fredrikshamn så regnade det och pick nicken som var planerad ställdes in och istället blev det plan B. Ingen dålig plan B om ni frågar mig!
Vi kom till  The Reef Hotel & Resort och där gick vi till a ´la carte restaurangen Det gule pakkhus och det första vi gjorde var att barnen fick göra sin egen piratlapp till ögat. Sen åt vi en fantastisk buffé och det var ingen risk att vi därifrån hungriga.

Det här är bara början av äventyret och jag vet att jag har sagt det förr men jag säger det igen. Barnsligt skoj är bara förnamnet på det här!

Kramkalas

Inga kommentarer: