tisdag 15 mars 2011

Stora tjejen!

I helgen hade vi fullspäckat schema när Elin fyllde 5 år.
5 år!! Vart har tiden tagit vägen? Hon är så stor nu, riktigt roligt att sitta och prata med. Lustiga små funderingar och förmaningar som kommer ur den lilla tjejen ;)

Lördagen hade vi barnkalas mitt på dagen och senare på eftermiddagen så kom släkten. Man blir lite mör av en sån dag ;) även om den var väldigt lyckad. Hon fick jättefina presenter och var hur nöjd som helst.
När jag frågade henne på kvällen vad som var bäst med dagen så sa hon;
Erika mamma. Att Erika kom var bäst.
Erika är en tjej som är nästan två år äldre än Elin och dom gick på dagis ihop innan Erika började skolan. Dom fann varandra ordentligt och vi träffades även efter att hon slutade på dagiset eftersom Elin riktigt längtar efter henne, nu när vi har flyttat vet man inte riktigt hur det blir. Det är ju en bit ifrån. Vi bjöd henne på kalaset för att det är så viktigt för Elin och jag är så glad att hon kunde komma. Det var ju det som gjorde Elins dag :)

Nu är en ny vecka redan i full gång och jag jobbar och läser om vartannat. jag har fått tillbaka min första inlämningsuppgift från skolan och jag fick ett väldigt bra omdöme på det så det kändes väldigt skönt. Efter så lång tid från skolan har jag verkligen ingen aning om hur jag ligger till eller om det jag gör är rätt.

Hoppas att veckan har startat bra för er andra med!

Kram Ingela


Follow Ingela la la
Posted by Picasa

4 kommentarer:

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilken stor o glad tjej!!
Min lille fyller 5 i maj, försöker övertala honom till att börja cykla på den lite större cyklen som storebror hade innan, lättare sgt än gjort....
Han har förhandlat sig till ett cykellyse och en röd cykelkorg, då kanske han tar den....

Tusen tack, söta du, för att du kikade in till mig ang. mina sköldkörtelfunderingar.
Ska till läkare nästa vecka och då håller jag alla tummar för att de hittat något!

Ha det bäst!
Kram
Annica

Linda sa...

Grattis till Elin i efterskott!!

Så roligt att hennes kompis kunde komma, förstår hon blev glad.
Kompisar betyder så mycket, jag hoppas verkligen Oscar kan fortsätta hålla kontakten med sin bästa kompis från Fjärås så det inte rinner ut i sanden, dom lekte verkligen så bra tillsammans och han saknar verkligen honom.

Kramar

SessanOchPrinsessan.Com ☆ sa...

Grattis i efterskott till stora tjejen ;D

Ja fy vad man längtar efter vår nu!! Ni lite söder ut har den nog strax ;) Här ligger ännu MASSA snö & det behövs mängder med sol för att smälta den.
Vintern har varit lång i år.....

Gläder mig till gala, kommer du??

Kramar i massvis

Frida-FantastiskaMamman sa...

Liten blir stor eller iaf större ;)

Mina tre tjjer älskar att cykla och gör det både ofta och gärna :)

Snart ses vi :))

Kramar<3