fredag 11 mars 2011

En vecka har gått..

..sen jag började skolan!

Jag har börjat på KOMVUX, mina avgångsbetyg från -93 då jag gick ut Livsmedelsteknisk linje var inte så mycket att luta sig tillbaka på om jag säger så.
Att dessutom ha betyg i siffror visade bara på att jag kommer från tiden då dinosaurierna gick och betade. Efter några samtal (6 st) så fick jag då veta att Svenska B och Engelska B hade jag inte. Hade jag kanske kunnat räkna ut själv men man måste ju fråga :)

Om det här leder till några andra studier i framtiden det vet jag inte just nu men jag är väldigt nöjd över det här beslutet och än så länge känns det riktigt roligt. Det känns lyxigt att få åka iväg till skolan och sitta i lugn och ro och läsa och skriva, synd att jag inte upplevde gymnasiet på det viset ; )

Tiden rullar alldeles för fort just nu men jag njuter för fullt! Vi är friska, allihopa. Vi har gjort en del roliga saker den sista tiden men jag har helt enkelt inte hunnit blogga, eller jag har ju inte tagit mig tid. Jag njuter av tillvaron och min familj så mycket det bara går just nu.
Imorgon så fyller Elin 5 år och det blir kalas både på dagen och på kvällen. Full fart framåt ;)
Ikväll ska vi montera en ny rosa cykel som ska stå och vänta på henne när hon vaknar imorgon. Jag tror hon blir glad, väldigt glad.

Ha en fin kväll!

Kram Ingela


Follow Ingela la la

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Vilket sammanträffande, jag gick också livsmedelsteknisk... lite dumt val kanske så här i efterhand, fast man tyckte det var väldigt skönt då att slippa en massa ämnen.

Pernilla sa...

Visst är det konstigt att man kan tycka det är så kul att plugga nu men att det var så trist när det verkligen behövdes.

Den tanken följer mig när jag tvingar min stora kille att göra sina läxor. Hur kan man få de att tycka det är kul med skolan även när det blir äldre.

Skönt att ni är friska igen.

Hoppas ni får en bra helg och lyckade kalas.

Kram

Hem och Lycka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hem och Lycka sa...

Kul! Vad ska du plugga då? Har du slutat jobba?

kram Mia