fredag 31 december 2010

Gott slut??

Just nu råder det en rätt så uppgiven stämning här hemma.

Julen var ju mysig såklart men (det finns ofta ett men..) just nu är hela familjen helt slut.

Jag har jobbat i mellandagarna, full fart som sig bör när rean drar igång men att börja kl 07 varje morgon är inte riktigt min grej om vi säger så ;)

Barnen har blivit sjuka, Gustav är väl sämst som även har fått krupp-hosta. Ett par sjukhusbesök senare så är han hemma och får hostmedicin.

Min man Johan.. vad säger man. Han har fått en spricka i käkbenet längs med hela ena sidan och får alltså inte äta, eller tugga rättare sagt. Han ska äta flytande gärna ur sugrör i 8 veckor!! 8 veckor är jättelång tid.
Det började med att han drog ur en visdomstand, tydligen så är det så att 3 veckor efter detta så är käkbenet som svagast och man ska vara försiktig när man tuggar. Tyvärr så glömde Johan detta och när han åt en skinksmörgås så small det till och tandläkaren trodde att benet gått av. Tur i oturen så var det bara en spricka..

Med andra ord så är vi ett slaget gäng här hemma just nu. Nyårsplanerna med middag tillsammans med Johans bror och familj har precis blivit inställd. Vi orkar helt enkelt inte :(

Så gott slut vet jag väl inte om det är.. däremot så ser jag fram emot ett gott nytt år :)

Stor kram till er.

Follow Ingela la la

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Det positiva med att det inte blir ett gott slut är i alla fall att det bara kan bli bättre ;o)

Angelica sa...

Hej söttaste du! Det lät ju som ett liten tråkigare start på Nyårsfirandet, men det kanske blir bättre! Det slutar kanske med att du och Johan dansar på borden i kväll och dricker bubbel med sugrör *skrattar*!!! Såndana spontansaker kan man aldrig riktigt planera :D

Det kommer ialla fall bli ett underbart 2011, det året som du och jag blir smala och skitsnygga i bikini, hahaha! Det är kanske lika bra att ta efter trenden med sugröret... Då borde man ju gå ner ett par kilo!

Ha en toppenmysig fredag och Nyår, raring och njuuut så mycket ni kan ialla fall!

Angelica

Rebecca sa...

Hej goa du!
Vilken osis. Stackars maken och sonen din. Hoppas att ni får en lugn och skön nyårsafton och kan vila upp er ordentligt.
Våra nyårsplaner har med gått i kras då vi lyckats smitta våra gäster med influensan.
Så här hemma kommer det bli lugnt och skönt med god mat och mys.

Även om slutet inte blir det bästa önskar jag er ett gott nytt år.
Varma kramar från mig!

Popprinsessan sa...

Men oj vad trist! Jag hoppas ändå att ni får en mysig kväll med familjen och att 2011 blir ett kanonår för er!!

Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Tog bort en visdomstand den 3/12, så vilken tur att jag inte visste om det;) Hoppas att det går bra för honom.
Önskar dig ett
★。♥。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.☆。*☆。
♥Kram Ullis♥