söndag 12 juli 2009

Morgonstund har guld i mun

Gustav avnjuter lite yoghurt som bara han kan..
Inte såå kladdigt ändå tycker jag, inte om man jämnför med hur Elin såg ut när hon hade ätit i den åldern. Henne fick jag ställa i duschen efter varje måltid ;) Här räcker det med kranen..
Det är en rätt så härlig stund på morgonen med barnen ändå.. Dom är pigga och glada och sitter gärna och myser lite. Det är ungefär den aktiviteten jag kan tänka mig vid fem-sex på morgonen ;) Vi läser lite böcker, tittar kanske på barnkanalen eller någon film, mys på hög nivå!
Nu har vi hunnit äta frukost och Gustav har lagt sig för att sova lite till. Det här med att få han att sova en gång går ju inte så där riktigt lysande.. Vi ska ta tag i det till veckan när vi båda är hemma. Jag jobbar idag och sen är vi båda lediga i fyra veckor framåt, det ska bli väldigt skönt att få vara allihopa. Det är så mycket roligare när vi är alla tillsammans.
Svamp Bob överlevde kvällen och det hände inget lurt... ingenting, det kan faktiskt vara så att Johan bara är helt fantastisk och vet vad hans fru behöver efter en hård arbetsdag på 4 timmar ;)
Nu ska jag måla lite vattenfärg med Elin.
Jag önskar er en bra dag!
Kram på er


Follow Ingela la la

11 kommentarer:

Amanda sa...

Kladdiga barn är glada barn. ^^
Ludwig äter ju inte så mycket själv och var nästan rädd att ens peta på maten med handen så vi har haft riktigt kladdterapi. Och det går framåt. :o)

Hoppas ni får en fin söndag idag med massa bus och lek.
Kram

Amanda sa...

Jag vet om den där reklamen. Däremot vet jag inte hur den kommit dit. Inte heller hur jag får bort den. Himla irriterande!
Jag har försökt fråga runt lite hos folk som är bättre på bloggdesign och sådant än vad jag är men ännu inte med ett tillfredställande resultat. jag jobbar på att få bort skiten iaf. :o)

Livet på Citronodlingen sa...

Vilken mysig kväll du fick då.. Undrar om han vill ha något? ;o)
Låter härligt med 4 sköna veckor tillsammans!

Carolina sa...

Kladdiga barn är lyckliga barn - Oliver lyser som aldrig förr när han sitter och kladdar/äter yoghurt! ;) Hoppas ni får en mysig söndag, låter härligt att måla med vattenfärg! kram

Jenny sa...

Ha en riktigt härlig söndag! Kram Jenny

Lilla Rummet sa...

Tack för gullig kommentar, det värmer i detta läge när det kom ett bakslag.
Vad söt Gustav är, det ser ut som han tycker det är gott, och kladd hör till när man har barn och de vill äta själv.
Skönt att du har semester snart och att ni får vara tillsammans.
Ha de gott
Kramiz Britt

Anonym sa...

Håller med Amanda. Kladdiga barn är glada barn. Även hälsosamma tycker jag!
Här har vi spenderat en eftermiddag på en 4Hgård. En mycket trevligt!
Ha en härlig söndagkväll!
Kram Anna

Jessica sa...

Kikar in för att säga hej, hoppas att allt är bra med dig Ingela och att ni har haft en bra helg :)

KRAM!
//Jessica

Frida sa...

Vilken mysig morgon, min abrukade ALLTID vakna runt 5-6 förut men nu sover dom faktiskt till runt7. Rena lyxen hihi!!
Vad skönt att vara ledig i 4 veckor tillsamamns med familjen!
Pussar<3

Rebeccas.se sa...

Så sött! Hua, 5-6 skulle jag inte vara talbar en gång om jag är ledig. Men som tur var har jag morgontrötta barn. Undrar vem de brås på... ;)

Mamma russin sa...

gumman..:)

oj så duktig lillemannen är.. stina har helt plötsligt slutat hålla i sin sked och ska absolut inte äta själv längre, hihi.. allt far numer i golvet..

hoppas ni mår finemang , kramen..