söndag 12 juli 2009

Lite lyxigt



Idag har jag jobbat igen, inte speciellt mycket men ändå :)
Fast det här var sista passet för sommaren och nu ska vi bara vara tillsammans.

Efter jobbet idag så åkte jag direkt hem till Maria med familj. Jag bjöd nämligen över dom på middag här i veckan, men Maria tyckte att vi kunde ju vara hos dom och grilla lite så slapp jag förbereda en massa när jag jobbade. Perfekt! Det kändes lite lyxigt att bara få åka hem till någon annan och sätta sig och äta mat. Hon hann slänga ihop en rabarberpaj till efterrätt med ;) Inte dåligt när man har bjudit på middag själv *skrattar*
Undrar om jag kommer undan med det här fler gånger...
Förmodligen inte ;)

Det känns redan som att vi har kommit in i semesterlunken här hemma.
Jag kan inte hålla reda på vilken dag det är. Skönt :)

Ha en bra kväll!

Kram


Follow Ingela la la

17 kommentarer:

Livingroom sa...

Låter super med färdigt dukat bord och god mat och goda vänner.
Lotta

Sjabbig men chic sa...

Vilken kanonstart på ledigheten! Det ser jättemysigt ut och vilken söt liten kille på bilderna i förra inlägget. Jag blir alldeles sjuk, tänk när Fabbe var så där...

Kram Lisa

Rebecca sa...

Vilken lyxig start på semestern!
Igår kom vi till dukat bord men idag var det vi som fick duka bordet för svärmor och barnens faster.

Ha en härlig kväll!

Mängder med kramar

Angelica sa...

Det ser ut som om du har perfekta vänner ;D Lät underbart och rabarberpaj....

Supermångakramar och njut av semestern massor!

Anglica

Carolina sa...

Härlig start på semestern - hoppas den fortsätter lika bra! kram

irin sa...

Jaha...här var det lyx igen ja...:)
& mer av den varan blir det imorgon!
Utelunch & en massa bus i skogen.
Det har gått alldeles för många dagar nu, jag börjar få abstinensbesvär :)
kramisar
irin...mitt nya jag!

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att få semester. Så mysigt att bjuda på middag och så bli bjuden själv. Det har jag inte lyckats med än. Lite svårt att tänka på vintersemestern redan, men som sagt ska man ha någonstans att bo så får man vara ute i tid.

Kramisar Ullis

Hemmalycka sa...

Vilken härlig kompis som förstod läget, måste har varit superskönt för dig.
Trevlig semster.
Kram Åsa

maria sa...

Härliga bilder!

malin sa...

Aaah,semester! Nice! :)

Kram Ma

Anonym sa...

Låter som en perfekt start på semestern.
Kram kram

Anneli sa...

Underbart med sommar och grillning. Skönt att du har semestern framför dig, jag jobbar första dager efter semestern idag :-(

Anonym sa...

Insåg att det var 5 veckor kvar innan jag börjar att jobba igen. Det kändes skönt samtidigt som lite ångestladdat... för det är ju en bekräftelse på att tiden går. För det var ju inte länge sen det var 8 veckor...
Du har ju alltid så fina collage!
Ha det gott!
Kram Anna

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

ååå vad skönt att komma till en middag som man själv bjuder på.. hahahaha lyxigt....

Ha en super skön semeter

Kram Mia

Therese sa...

Vad härligt att även du fått semester och njuter - inte dumt med vänner som bullar upp så där :-) Nu ska jag läsa ikapp och se vad jag "missat" under min mini semester. Stora kramar!

Frida sa...

Tänk om man alltid fick koma till dukat bord.....
Ha en superskön semesterMÅNDAG ;D
Pussar<3

Frida sa...

Kram & Puss & Kram igen<3