tisdag 16 juni 2009

Vinst och två flugor på smällen

Jag hade ju turen att vinna en tävling förra veckan!

Det var Vero som lottade ut ett av hennes egengjorda halsband. Jag blev så GLAD när jag vann!
Idag kom det med posten och det var jättefint =)
Tack så mycket Vero!
Jag berättade att jag slängde ner lite blommor av bara farten förra veckan ;)
Den där dagen som av någon anledning aldrig tog slut... Så här blev det i varje fall.
I år går det i vitt och rosa.
Slingerkrassen tar sig oxå.

Jag kanske har gröna fingrar ändå....


Idag har det varit ganska lungt här på gatan. Polisen körde förbi och gick in och pratade med gevärsmannen men det är allt och jag måste säga att jag är rätt så nöjd att det är lite händelselöst här ett tag framöver.. Liiite för mycket action för att jag ska tycka att det är ok att ha mina barn springandes här.


Idag har jag och barnen varit till svärisarna.

Elin glömde nämligen sin snutte där i söndags när vi hämtade upp dom.

Vi har haft katastroflarm här hemma ett antal gånger ;)
Nu är den alltså tillbaka där den hör hemma och vi kan andas ut.

När jag ändå var där så passade jag på att hjälpa dom att klippa lite gräs, dom har ju 4000kvm tomt och ca 3000 kvm är nog gräsmatta så där fick jag min motion idag. Det gäller att göra två flugor på smällen :)

Mannen ska jobba hela kvällen och jag ska gå och lägga Elin och somnar jag inte där så kanske jag hinner med en bloggrunda.

Man vet aldrig ;)

Kram

9 kommentarer:

Anneli sa...

Halsbandet ser jättesnyggt ut - synd att man missade den tävlingen.

malin sa...

Oooh, fiiint! både halsbandet och damens planterade blommor! ;)

Ha en fin kväll!

Kram Ma

paula sa...

grattis
halsbandet var jättefint
ha en trevlig dag
kramiz

Babyportalen.se sa...

Åh supersnyggt halsband!! Grattis :)

//Hanna

Louise sa...

Vilket fint halsband!

Gröna fingrar ser du ut att ha. Min slingerkrasse har tyvärr invadrrats av bladlöss och de vil inte ge sig iväg ens efter såpabesprutning :-(

Ha en bra kväll!!

Anonym sa...

Halsbandet var ju underbart!
Dina gröna fingrar har ju bevisat sin skicklighet! ;)
Nu är det semester! Nu ska jag vila upp mig till i morgon... Det var en sen kväll och en tidig morgon!
Ha det gott! Kram Anna

Popprinsessan sa...

Nog verkar du ha gröna fingrar alltid! Kanske skulle bjuda ner dig hit så att du kan hjälpa mig lite? Planterade ett par jordgubbsplantor i en kruka och såg att det var jordgubbar på gång. Har räddat plantorna en gång av att törsta ihjäl, men tror du inte att fåglarna har käkat upp de omogna bären?? Fast det kanske inte gröna fingrar hjälper mot? ;-)

Hoppas att du får en skön kväll!

Therese sa...

Grattis till både avard och vins - det är du sannerligen värd som "roar" oss dagligen med dina fina blogginlägg! Stor kram!

Villa Carl Larsson sa...

STORT grattis till den fina vinsten. Hon gör verkligen fina smycken Vero.

Kram