söndag 7 juni 2009

Intensiv men rolig helg


Helgen har gått i rasande fart. Först var det ju jobb på lördagen, därefter så åkte jag hem till svärisarna och fräschade lite för att slänga mig i bilen tillsammans med Johan och gå på fest. Barnfri fest!

Alla som kom skulle ha med sig en maträtt.

Jösses så mycket god mat det blev, jag blev proppmätt. Bilden ovan visar hur det såg ut på buffén, det här är inte all mat, det kom mera, mycket mera..
Jag gillar idén att alla tar med en maträtt, då blir det inte så mycket jobb för värdparet och det blir en bra blandning på bordet. På det viset kan man ju ha fest lite oftare ;)

Jag drar mig alltid för det är svårt att finna tiden och man ska laga en massa mat, vilket jag ju i för sig gillar men ändå... Rolig grej i varje fall.

Som tur var så var jag nykter och körde, men jag har varit såå trött idag. Vi kom i säng ganska sent och jag har inte alls sovit bra natten som var :(
Svärmor och svärfar var dessutom så gulliga att dom föreslog att barnen skulle sova hos dom så fick vi sova själva i stugan, så att vi skulle få sova ut..

Jo, hej du. Riktigt så blev det ju inte.

Imorse gick jag dessutom upp lite tidigare för jag ville hinna träffa barnen lite innan det var dags att jobba igen.

Så nu sitter jag här med tunga ögonlock, naturligvis somnade jag en kvart när jag nattade Elin ;)
Fast vi har ju haft en riktigt mysig helg trots att jag jobbade.

Synd på fotbollen, vilket skitmål dessutom.. men man får ju inga stilpoäng så det räknas ju ändå..

Kram

8 kommentarer:

Diana sa...

Så mysig blogg du har! Skulle bara lämna ett litet fotspår...:) Kram

Hem och Lycka sa...

Hej hej, trevligt med knytkalas!

Hurdags passar det er på onsdag då?

kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig ide att var och en tar med en maträtt.1000 tack för tipset.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

CharmKatti sa...

ja det är en bra idé, jag har gärna och ofta fest och bjudningar, men det är ju just att det tar ganska mycket tid i anspråk. Så att alla gäster tar med sig nåt är ju perfekt!

Hoppas den här natten blir bättre för dig.
Kram
Katti

Wojtan sa...

Hej

Det ä en jättebra idè att alla tar med sig en rätt var. Jag älskar att laga mat men ibland kan det vara skönt att avlastas lite.

Hoppas du somnar gott ikväll.

Kram från mig

Livet på Citronodlingen sa...

Knytis borde man ha oftare, himla smidigt sätt att träffas och ha trevligt utan att någon enstaka måste slita livet ur sig ;o)

Mamma Russin sa...

oj så mycket mat... smart att ha knytis.. :) låter som ni haft det trevligt..
kram

Anonym sa...

Det låter som en toppen bra jobbarhelg faktiskt!
Alltid trevligt när någon drar ihop till en fest. Buffé har vi använt vid några tillfällen och det fungerar ju alltid bra!
Hoppas du får en toppen fin början på veckan!
Ha det gott!
kram Anna