torsdag 11 juni 2009

Hur hamnade frysen mitt i allt det här?

Vilken dag, den började rätt så lungt men sedan ökade vi för att avsluta med en rejäl spurt.

När Gustav sov på förmiddagen hann jag klart allt jag hade att göra hemma.

Talet till lördag med tillhörande paket är så gott som klart och lite annat smått och gott ;)

Av bara farten började jag frosta av frysen... Det är vid såna tillfällen jag funderar hur det står till uppe i mitt hjärnkontor *skrattar* Skönt att det är gjort i varje fall :)

När Gustav äntligen vaknade så blev det lunch och sedan en liten turné till andra affärer än Ica Maxi ;)

Nu är ALLT inköp och klart till lördagen. Jag hann till och med in på skoaffären fast jag inte behövde och köpte skor till Elin och mig. Hittade fina skor i skinn med kilklack till halva priset. Grymt bra! Jag har gått i dom hela eftermiddagen och det känns bara bra. Det trodde jag aldrig. Jag har kategoriserat mig själv i tennissko facket. Nu kanske det blir ändring på det ;)
Blommor är oxå inköpta! Fast jag har inte planterat än... en sak i taget :)

När jag ändå var igång så bjöd jag hit Maria och hennes barn på gourmetmiddag, stuvade makaroner och korv :) Både Johan och hennes man är ute och slarvar ikväll så du fick vi lite trevligt sällskap. Mina barn var tyvärr lite trötta och hungriga (det rådde vi bot på ;)) så det var mycket tårar och gnäll.. man kan ju inte vara på topp jämnt ;)

Två trötta små gullungar.


Nu sover dom sött i varje fall ;)

Jag tror jag ska passa på att njuta lite av ensamheten och sätta på någon bra film.

Ha en bra kväll!

Kram

8 kommentarer:

A home far away sa...

Hihi stuvade makaroner o korv är ju supergott:)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

CharmKatti sa...

Oj vilken dag!
Njut nu i soffan ordentligt av din lediga stund. Det gör jag just nu, ungarna sover, maken sitter och gör nåt annat och jag bloggar. Det är avkoppling tycker jag, att läsa bloggar.

Kram
Katti

Wojtan sa...

Hej

Stuvade makaroner är min favorit. Jag gör som min mormor gjorde när jag var lite och det är supergott.

Fick höra att ni skulle ses för en after work innan Galan, och jag blev tillfrågad att hänga med. Superskoj och jag kommer mer än gärna!

Kram från mig

CharmKatti sa...

sv: Jag kan inte annat än att hålla med, men positiv som man är så tönker man ju varje dag, att nu kan det väl inte hända mer:-)

Carolina sa...

En ny tävling i bloggen, ta chansen o vinn ett valfritt plagg- bland annat Nova Star finns att välja på ;) kram

Anonym sa...

Hoppas att du orkar se hela filmen! Ha det gott! Kram Anna

Lilla Rummet sa...

Hej!

Du har något att hämta hos mig.

Kramiz Britt

Livet på Citronodlingen sa...

Den där gourmetmiddagen råkar vara min favoriträtt! :o)