lördag 27 juni 2009

Lastbilen är söt ;)


Foto: Privat
I fredags hade vi sån tur att dom skulle sjösätta träsnipan.
Elin tyckte (jag med) att det var jättespännande när dom kom med lastbilen och lyfte upp den stora båten för att sen åka ner till hamnen där den ligger.
Eller som Elin sa;
-Mamma den (lastbilen) var söt, men nu har den åkt hem och sovit.
Jättesöt! ;)

Foto:Privat

När vi sen kom hem från hamnen där vi såklart åt en glass så tog vi en tur ner till stranden, men det blåste så mycket så vi gick hem och sprang i vattenspridaren istället ;)

Gustav var så rolig *Ler* Han sprang fram och ställde sig nästan i mitten och sen kom det kalla vattnet *skrattar* Hans min och kroppsspråk var obetalbart. Han fann sig snabbt i varje fall och sprang därifrån.. Idag blev det ett litet dopp i en balja istället, med varmt vatten ;)

Nu är det ändå skönt att vara hemma med Johan igen, som hade haft en lyckad kväll med grabbarna igår. Han kan inte ha varit så farligt trött idag heller för han har städat och satt upp tavlor och grejat. Nu börjar projekt övervåning lida mot sitt slut. Det har bara tagit några månader längre än vad vi hade tänkt. Vi tappade helt farten där ett tag. Så kan det vara...

Ikväll blir det mys :) Jag tror vi ska se färdigt en film. Jag är ganska nöjd, idag har jag fått både sol och luft så att jag med gott samvete kan sjunka ner i soffan med mannen.

Kram

10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ut som en härlig dag. Men det är alltid lika skönt att komma hem. Underbar honungsros dina svärisar har. En sådan vill jag verkligen ha här hemma.

Kram Ullis

Hemmalycka sa...

Fräscht med en honungsros, doftar ända hit.
Hoppas ni får en härlig sommar.
Kram Åsa

Maria sa...

Vad roliga dina barn är :)

Jessica sa...

Hej Ingela!
Åh det lät som en härlig dag, sommaren har verkligen kommit (och jag hoppas den stannar lääääänge nu!!)

Ha en jätte fin söndag!

Kram!
//Jessica

Sjabbig men chic sa...

Det låter och ser jättehärligt ut, tycker jag. och en söt lastbil får man ju inte se varje dag så det måste ha varit hur kul som helst!

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja att vara med och sjösätta båten kan aldrig bli fel. Verkligen något att fira med glass.
vilken vacker bild du har tagit hos din svärmor genom fönstret. Det är verkligen sommar när det fladdrar lite i gardinen och rosorna blommar för fullt.
Underbart.
Fortsatt trevlig helg/Marie:)

malin sa...

Toppen juuh!:) Jooodu! Söta last bilar. ;)

Kramar Ma

Popprinsessan sa...

Hoppas att du har haft en härlig helg!

Tack för awarden, jättegulligt!

Anonym sa...

Vilka underbara collage! Hur söt är hon inte din lilla?!
Det handlar om att resa sig upp trots att det kan kännas tungt ibland! Tusen tack för din kommentar!
Kram Anna

segsliten sa...

Gullunge!
Kram ☺