torsdag 25 juni 2009

Fem minuter med skugga


Foto: Privat

Idag när jag gick upp vid 07.00 (sovmorgon) så var det 19 grader i skuggan!
Man ska ju inte klaga för det är ju sommar och värme man vill ha ;)

VI gick på avslutning på öppna förskolan, där sångstunden idag var i kyrkan. Gissa om det var svalt och skönt? Härligt :)
Som tur är så blev Elins feber inte så långvarig så vi har kunnat haft en mysig dag.
Efter Gustavs sovstund så var det skugga. Jippiii tänkte jag och vi tog oss iväg till lekparken här i närheten. Det är ingen plats man vill vara på om solen gassar. Vi hann gunga ett par minuter och sen stekte det som bara den igen.
Jag hann ta några bilder på barnen i varje fall och vi fick oss en liten utflykt utanför vår lilla täppa på 5 kvm ;)

Nu är hela familjen samlad ikväll och det känns skönt, det är liksom bäst när vi är tillsammans! Johan har dessutom hört mina viskningar om ett litet glas rött, ost och kex ;)
Nu väntar jag bara på att barnen ska somna sött sen blir det mys för mannen och mig.
Imorgon har jag ju blivit förvisad från hemmet då han ska ha grabbarna här på grillning. Jag och barnen flyr till svärisarna och paradiset, det är inte så dumt det heller :)

Kram

8 kommentarer:

Angelica sa...

Vad roligt att dagen blev så bra! Lät ju helt perfekt med vin och ost ikväll med :D Vi grillar och dricker lite bubbel och bara myser!

Massor med kramar

Angelica

Frida sa...

Nej nu ska vi INTE klaga på värmen, snart är det vinter & kallt igen;D
Njuuut av kexen, vinet & mannen.
Puss <3

Anonym sa...

Mysigt med en tur till svärisarna...kram kram

Therese sa...

Önskar dig och mannen en riktig myskväll, och att du får det trevligt i paradiset i morgon. Själv ska jag vara ledig och passa på att måla brevlåda och lurans utdragsbara säng... om inte solen lockar allt för mycket ;-) Kram

Hemmalycka sa...

Skönt att Elin är bättre. Men vad mysigt det låter med vin, ost och kex.
Kram Åsa

Jessica sa...

Det är verkligen underbara dagar nu när sommaren kommit!
Tyvärr har jag jobbat i veckan...
Tack för tipset om Legoland, de verkar ha ett lite invecklat biljettsystem. Sen står väl allt på danksa också - BINGO! Kommer stå där som fån och inte fatta ett dugg *skratt*

Må gott - låter mysigt att åka till "svärisarna"

Kram
Jessica

malin sa...

Låter mysigt med lite rött och ost, nam nam!

Kramisar Ma

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som en härlig dag. Hoppas att ni fick en mysig kväll.

Kram Ullis