torsdag 18 juni 2009

Energi och en dag i soffan...

Elin med sin kompis Ebba!

Jag har spenderat dagen i soffan :(
Jag mår inte speciellt bra men kämpar på.

Jag hade sån tur att en kompis ringde och frågade om barnen kunde leka, jag fick ju säga som det var att jag inte orkade ta mig någonstans.

Hon kom och hämtade Elin *TACK*

Dom hade varit inne och lekt medans det regnade och sen gått till dammen och fångat salamandlar ;) Hon var där ända tills Johan kom från jobbet vid två!

Så när Gustav sov så sov jag och när Gustav vaknade så satt jag i soffan ;) Nu har Johan kommit hem och vi har fått middag och han har tagit över befälet, skönt!


Jag kan inte annat än att säga att det värmer lite extra att ha så härliga bloggkompisar.
Den här har jag fått en gång förut men lika glad blir jag ändå!


Jag har fått den av En popprinsessas bekännelser för att det verkar sprudla energi om mig!

Jag blev såå glad över dom orden, för även om det inte har gjort det dom här dagarna så är det just det jag vill med min blogg (och att följa vår vardag förstås).

Det ska vara energi och glatt. Man kan ju blogga om precis vad som helst.
Jag har valt att fokusera på det positiva i min blogg, mest för att jag själv vill minnas det så när jag ser tillbaka på dessa ganska så jobbiga småbarnsår.

Självklart har vi som alla, vare sig man är i småbarnsåren med allt vad det innebär sorger och annat som vi går igenom. För att inte tala om när man är lite mer less på att vara mamma än annars. Däremot så tror jag att man kan välja hur man förhåller sig till en hel del saker. Så här har jag gjort. Det hjälper mig på vägen.

Tack för att ni finns, för att ni vill läsa vad jag skriver.

Jag har nog sagt det förr men det tål att upprepas..
Det ger mig mer än jag någonsin kunnat ana :)

Kram och Tack!

7 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Hoppas att du kryar på dej nu till helgen!
Visst är det härligt med vänner som kommer å "kidnappar" barna å att mannen i huset kommer hem å bara tar över!

Njut av soffan! Det är du väl värd!!!!

Kram Mimmi

A home far away sa...

Ha en underbar midsommar!!


Ha en fin helg
Kram Gunilla från Singapore

CharmKatti sa...

Det var tänkvärt det där du skrev om att vara positiv. Jasg har alltid sett mig själv som en positiv skit, även andra. Men när plötsligt nån konstig trötthet kommer över en, då har det varit jobbigt att vara positiv med en glad inställning till det mesta.
Men jag är på väg åt rätt håll, bara det gör mig gladare igen. Och att läsa glada och energirika bloggar förstås!

Jag önskar dig en härlig midsommarhelg och jag hoppas verkligen att du ska piggna på dig lite. Härligt med karln som har tagit över markservicen!

Krya på dig!
KRam
Katti

Vicky sa...

En stor kya på dig kram. Hoppas du lyckas kurera dig så du orkar fira midsommar imorgon!
Jag har bestämt att glömma bort midsommar iår - allt för att hinna måla. Var faktiskt på IKEA idag och lyckades alldeles utmärkt med att glömma köpa sill ;)

Hemmalycka sa...

Stackare är du dålig igen. Hoppas du mår bättre imorgon. GLAD Midsommar!
Kram Åsa

Louise sa...

Ja du verkar enbart positiv och nästan alltid energisk men det är klart att du säkert är gnällig & nere ibland också :-)
Jag håller tummarna för att du känner dig pigg som en mört imorgon. Vi har gjort samma som er, inviterat oss själva till folk med stort hus & trädgård, himla käckt :-)

På dagen skall vi först till Trädgårdsföreningen där de har ett fint midsommafirande varje år.

Kram

Jenny sa...

Hej, kikar förbi en snabbis innan jag ska hoppa i säng och önskar dig och familjen en riktigt underbar midsommar helg, Kram Jenny