lördag 9 maj 2009

Diskmaskinen kanske kan vila sig i form..


Det verkade inte som att vädret riktigt kunde bestämma sig idag.

Ena stunden kom det en störtskur för att lika snabbt bli strålande sol. Sådär höll det på några gånger innan det bestämde sig för ytterligare en eftermiddag/kväll i solsken.

Efter vi hade haft lunch här hemma och gästerna hade åkt hem så gick Johan och Elin till lekparken med Anders, Anna och Arvid.

Jag fick med andra ord lite plötslig lugn och ro när Gustav sov :)

Allt, eller det mesta ska jag kanske säga var ju fixat här hemma eftersom vi hade haft gäster ;)

Jag diskade förstås.... diskmaskinen är fortfarande trasig. Jag tror att både jag och Johan hoppas att om den får vila lite så kanske den fungerar rätt vad det är.

Nejdå, riktigt så illa är det väl inte.. Johans pappa ska komma och titta på den någon dag och se om han kan få igång den. Vi tycker inte riktigt att det är värt pengarna att ta hit någon som tar minst 500 kr bara för att titta på den. Sen ska men dessutom betala lagning OM det går att laga. Nej tack, då köper vi hellre en ny. Som går tyst ska vi välja den här gången ;) Ett litet tips om ni bor eller vill bo med öppen planlösning...

Ikväll blir det en lugn kväll med några avsnitt av 24. Jack Bauer, det är min man det *skrattar*

Ha en skön kväll!

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

7 kommentarer:

Mollan70 sa...

Hej Tittar in här och upptäcker en jättetrevlig blogg.
Hit kommer jag gärna flera gånger.

Popprinsessan sa...

Vad bra att du shoppade en smörgåstårta! Ibland måste man komma över att man så gärna "själv vill" fixa allt.

Hoppas att du och Jack får en mysig kväll! Har faktiskt inte sett serien, rekommenderar du den? (eh, uppenbarligen... iaf Jack :-) )

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för dina gulliga ord. Här la vår diskmaskin av i somras efter 28 år, och vi köpte en mycket tystare. Den är dock hopplös att ställa in sakerna i den. Det var mycket bättre i den gamla.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

*Wojtan* sa...

Hej

Här hemma vilar både diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och dammsugaren, även fast de inte är trasiga :)

Ha en trevlig lördagkväll.
Kram

Hem och Lycka sa...

Tipsar om vår diskmaskin om ni ska köpa ny - tycker den är riktigt tyst och bra!

kram

Hem och Lycka sa...

Haha, menade inte v å r utan en likadan förstås, Bosch silence nånting typ.

kram

mammagladh - storgapig sa...

Vilken fin utedag ni tycks ha haft!

http://mammagladh.blogg.se