fredag 10 april 2009

En skön dag..


.. blev det här! Solen har lyst från en klarblå himmel.

Jag och Elin åkte hem till Maria och Emilia med familj, dom skulle vara ute i trädgården hela dagen. Det skulle tändas påskbrasa, planteras buskar och påbörja ett bygge av en sandlåda. Det tackar man ju inte nej till =) Hur kul som helst. Inte för att jag var till någon nytta direkt.. Jag agerade mest sällskapsdam ;-) Jag har ju fortfarande ont i ryggen.. Det var roligt ändå!
Emilia hade fått en drake som skulle provflygas... den var tydligen inte tämjd än för den slet sig och sitter nu mer i grannens träd :(

Vi fick en god påsklunch oxå, det tackar vi för! Jag hann med två fikor oxå... men det är klart kommer man vid tio och åker vid fyra så hinner man ju med en del =)

Oss blir man inte av med i första taget inte!

Det var en trött Elin, och jag med för den delen som kom hem till övriga familjen.

Johan har varit lite krasslig idag så han och Gustav var hemma och tog det lugnt. Imorgon är det dax att göra ett pass för mig på jobbet, fast bara fyra timmar så det ska nog gå bra ;-) Vi skulle ha haft middagsgäster på kvällen men dom ringde återbud idag.. dom ville inte riskera att få vattkoppor. Det är lite svårt att säga om Gustav smittar fortfarande eller inte.. Det får bli en annan gång helt enkelt! Fast vi har ganska mycket lax och fläskfilé över nu..

Nu är det filmtajm!

Vill du vara med och tävla om ett trädgårdsset med en sekatör, trädgårdhandske och blivande tomater så går du in här

Kram

13 kommentarer:

Angelica sa...

Det ser ju ljuvligt ut! Och kanske inte så dumt med fläskfile'n heller ;D

Här är en stressad men lycklig mamma som snart ska ut på stan igen...

Glad Påsk till er alla!!!!

Angelica

Mamma-Mu sa...

Hallå Ingela Pingela!

Hoppas att du får en härlig påsk!
Det ser så underbart ut men bilder utan snööö....
Är sjukt less på snööööö nu!

Kram till dej från mej!!!!

//Mimmi

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som ni fått en underbar dag. här har solen också skinit, och yngsta sonen är överlycklig för vi har tagit fram studsmattan.

Ha en skön påsk!
kram Ullis

Wojtan sa...

Hej Ingela

Ni ser ut att ha haft en underbar dag.
Hoppas resterande dagar av påsken blir lika härliga och att vi får behålla solen här i Gbg.

Kram Wojtan

Marie//Tekla Maräng sa...

Ser verkligen ut som att ni har haft en skön dag med vilda drakar och kaffe.
Önskar er en Glad och Go Påsk:O)

Små och Stora barn sa...

Säg bara till så kommer vi och äter upp maten ;-)
Tack för idag!
Kram

Hemmalycka sa...

Hej, jag antar utmaningen efter påsk om det är ok? :-)
Kram Kram
Åsa

paula sa...

vilken härlig dag ni har haft

glad påsk
kramiz

pysen73 sa...

Kan man inte säga att du var arbetsledare, då låter det som att du gjorde mer nytta ;o)
Här lyser solen med sin frånvaro, men vi har haft väldigt fint väder tidigare, så man ska väl inte klaga.. Jag hade ändå inga planer på att vara ute, så det gör inte så mycket...

Therese sa...

Vilken underbar dag, gilalr bilden på draken skarp - syns riktigt hur otämd den är ;-)

hoppas arbetspasset går bra, och attans så synd att middagsgästerna ställde in. Vi har ju en sjuk liten lura så vi blir också bara hemma... jag som är så "sällskapssjuk" just nu. Får se om vi ändå inte åker hem till mina föräldrar, då hon nu iaf är feberfri.

Önskar er en trevlig påskafton vännen!

KRAM KRAM

Frida sa...

Blir alldeles avundsjuk på din härliga dag, att sitta på akuten är ingen hit & absolut inte när det är fint ute...
Hoppas att ni alla är friska & krya nu så att ni får en härlig dag i solen..
Kramar<3

Popprinsessan sa...

Det låter som om ni har det riktigt bra trots sjukdomar! Hoppas att filmen var bra och att middagen smakade bra trots att middagsgästerna ställde in.

Idag ska jag förbereda mig lite med vv-recept så att jag kan göra in inhandling för veckan som kommer imorgon... Känner att det är dags!

Anonym sa...

GLAD PÅSK...
Jätte fina kläder härlig färg!
Kram Jenny