lördag 7 mars 2009

Ge och ta



Nu har det röda åkt all världens väg och nu är det grönt som gäller... Skönt med lite förändring, en aning om att det är dax för våren =)

Johan kom hem med kuddarna på bilden och var överlycklig... Vad gör man? Jag gillar dom inte lika mycket som han men tycker att det blev helt okey när det blev gröna gardiner för då blev dom inte så utmärkande =) Jag har försökt med att det kanske inte var så jag hade tänkt mig det, vi får nog lämna tillbaka dom!
Svaret; Över min döda kropp! Det är dom finaste kuddarna jag har sett.
Då är det inte läge att argumentera.. Jag spar det till något viktigare tillfälle ;-)
Jag vänjer mig nog.. Jag har kanske redan vant mig =) Längst ner i kanten syns en ny matta oxå, om man tittar riktigt noga =)

Elin och Gustav i sina nya fåtöljer efter vilan idag. Hur söta som helst!

Nu kanske någon funderar lite... Hmm skulle dom inte göra om på övervåningen? Det kommer! Det här blev liksom en liten extrasyssla när jag hade lite tid över idag!

Imorgon är det sista dagen för att vara med och tävla om ljuslyktor från webbutiken Ellis Corner! Här kan du vara med

Kram

18 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Men Ingela på bilden ser de coola ut. Vad ville du ha istället. Min make skulle aldrig handla kuddar själv det kan jag försäkra dig.
Bra eller dåligt, bra tror jag :)
Kram Åsa

Ingela la la sa...

Hemmalycka-Jag är kanske lite tråkig, men jag kom hem. Rödvita gardiner och dessa kuddar i soffan. Lite för färgglatt och lite för mönstrat =) Fast jag börjar vänja mig. Det kanske var den första chocken och den börjar släppa nu =)Behöver inte nämna att han har köpt en jättetavla som han ska sätta upp och en massa div saker.. Annars gör han det bara när jag inte är hemma. Så det gäller att hänga med =)

Anonym sa...

Det var jag som köpte kuddarna, fina va? Jag älskar dem redan =) Skönt att gå på IKEA själv och kunna shoppa loss efetr tycke och smak..mmmm!!!

/Personal shopper

Anonym sa...

Kul att du kikade in hos mig! Jag tycker nog faktiskt att dom gröna kuddarna var riktigt snygga! Tänk om min sambo kunde shoppa lite till hemmet ;-)

Anonym sa...

Han såg nog något som du inte såg till en början...Men det blev väldigt bra tycker jag! Mycket vårligt! Det blir nog till att tacka honom senare... ;)
Ha en härlig kväll! Kram Anna

Anonym sa...

Oj oj hemska tanke....att maken ska börja shoppa piff och lägga sig i. Det är ju min syssla.
Men måste nog säga att det är lite roligt att han intresserar sig ändå: ;)
Tycker det ser fint ut förresten. Han har nog rätt så bra smak ändå:)

thebromanders sa...

Jag tycker kuddarna var jättesnygga!! Står nog på din mans sida där:)
Jag brukar också försöka följa årstiderna o ändra lite i färgsättningen. Det är kul!

Sjabbig men chic sa...

Jag håller med Johan! Jag tycker också att de var snygga! De passar bra där i soffan.
Jättemysigt med egen fåtölj att sitta och softa i.

Kram Lisa

Therese sa...

Jag fastnade för dem direkt, tyckte de var jätte fina - en vår injektion! Och du ska vara glad att du har en man som kommer hem med kuddfodral överhuvudtaget ;-)

Hoppas ni får en fin kväll!

Kram

Levindas Värld sa...

Hej!

Va roligt att du vill vara med och tävla hos mig :)

Lycka till!!

ecoloco sa...

Jättebra med en man som shoppar själv! Utan att fråga... Det blev väl jättebra :-)

Anonym sa...

Lite nya färger ger massor av förändring av rummet. Fint tyckte jag. Barnen ser ut att trivas i sina nya fåtöljer:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Kuddarna ser ju läckra ut!
tänk vilken mysig man som köper kuddfodral...
Ungarnas fotöljer ser jätte härliga ut för dom.
Kram Marie:)

segsliten sa...

Och blommorna i fönstret är också utbytta! Snyggt!
Kram ☺

Anonym sa...

kika gärna in och kolla fasters gos äta semla.
fint det blev med kuddarna

Vicky sa...

Det blev härligt vårigt med nya glada färger! Otroligt vilken skillnad det gör att byta textilier!
Hoppas ni får en fin söndag! Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag tycker kuddarna ser helläckra ut =)

Ha en überskön söndag!

Kram

Ps!
Ny spännande tävling hos mig:

http://uj76.blogspot.com/2009/03/moonkids-tavling-hos-tant.html

Ds =)

Hem och Lycka sa...

Läckra! Kanske inte nåt vi skulle köpa men de är helt klart härliga i färgen.

Stolarna var ju ursöta!

kram