torsdag 26 mars 2009

Du & Jag Johan..

...Bara du och jag.. Vi har packat! Vi kommer att åka =)

Jag berättade för ganska länge sen att jag hade bokat en weekend med hotell till mig och Johan!

Som det har sett ut den senaste tiden med sjuka barn har det inte varit en självklarhet att vi skulle komma iväg. Nu är Elins koppor torra och Gustav har avslutat sin penicillinkur.

Dessutom har vi funderat fram och tillbaka om vi verkligen har råd att lägga pengar på det här och sanningen är väl den att det har vi egentligen inte... Vi får helt enkelt prioritera oss för en gång skull. Ett alternativ var att lämna barnen hos farmor och farfar och stanna hemma. Strosa i Göteborg och gå ut och äta och så.. fast det blir ju inte samma sak...

Vi bestämde igår att vi åker!

För att vi är värda det =)

Sanningen är den att det här första året med två barn har jag upplevt som väldigt jobbigt vissa stunder. Att aldrig få vara ifred, inte räcka till...

Vi behöver åka iväg, jag och Johan. Få vara fru och man utan ansvar för en stund. Ansvaret lämnar vi till farmor och farfar =) (TACK!)

Sova, vakna, gå och lägga sig igen... Äta i lugn och ro. Finna tid att prata med varann och få prata klart innan vi blir avbrytna... Vi behöver det!

Det ska bli riktigt roligt att få vara med Johan, att få ha honom en hel helg för mig själv!
Imorgon åker vi till Malmö och bor på ett mysigt hotell i två nätter!

Trevlig helg allihopa!

Vill du oxå ha chansen att vinna ett av tre smycken från Lica- Creative? Det kan du göra här

Kram

43 kommentarer:

CharmKatti sa...

Åhhhhh vad myyyysigt!
Känner igen den där känslan som nybliven tvåbarnsmamma.Eller nybliven vet jag inte, lillasyster är ju 2 i juli, men visst är det omtumlande och en rätt stor omställning från 1 till 2 barn. Vi skulle oxå verkligen behöva komma iväg. Eller snarare jag tycker det. Maken är inte riktigt i samma tankebanor....

Bernike sa...

Helt rätt! Det är man värd ibland. Så åk Ni med gott samvete. Farmor o farfar verkar ju ha lyckas uppfostra okej ungar förr. =)

Ha det bäst!! Vi ska oxå bo på hotell i malmö i mitten av april Scandic. Om Ni bor där får du gärna skvallra lite.

Hem och Lycka sa...

Åå vad härligt, det är ni väl värda! Ta vara på varann och myyys!

kram

Anonym sa...

Frihetens timma är nära kära Ingela....klimparna är ju det bästa som finns men det skall bli SKÖNT att vara själva =)
J + I = SANT!

Fotograf Martin Wallgren sa...

Hallå! Det låter inte dumt alls, Malmö är ju en jättetrevlig stad. Det är ni värda! Ta hand om er och ha en riktigt trevlig helg! :) Hälsa gubben! Kram /Martin

Anonym sa...

Det är ní verkligen värda! Njut i massor! Önskar dig och J en underbar härlig njutarhelg! Kram anna

Miafia sa...

Att vårda förhållandet är superviktigt. Det vet vi nog alla. Men sen finns det ju en massa om. Pengar, tid och så!
Att åka bort är helt perfekt. Njut för fullt nu och tänk bara på er!
Barnen kommer att ha det så bra hos farmor och farfar.

Tänk när ni kommer hem har ni ny energi att bjuda på.
Ha det supermysigt!

Therese sa...

NJUUUUUT av er weekend och framförallt av VARANDRA. som sagt, detta var ni värda. Tycker man "tappar tid för varandra" med ett barn, så jag kan ana hur dt blir när man har två små...

Önskar er en mysig, njutningsfull, och välförtjänt helg!

Kram

Nettan sa...

Det tycker jag verkligen ni är värda.
Man ska vårda det man har =0), man hade ju ett liv innan barnen kom !

Säger jag som knappt haft barnvakt på 15 år sen barnen föddes =0(, mina syskon bor för långt härifrån för det...*suck*

Önskar er en toppenhelg & mycket mys// Kram Nettan

Hemmalycka sa...

Vilket gulligt par ni är och ni är verkligen värda att åka iväg. Alla par behöver egentid för att inte glömma bort varandra.
Hoppas ni får en underbar helg i Malmö :-)))))
Kramiz
Åsa

Anonym sa...

Åh vad härligt det låter!!!!!

Ha en fantastisk underbar helg Ingela,man behöver verkligen den där egen-tiden som man och kvinna,för att orka med allting annat.

Och vad KUL att få se dig/er på bild oxå :)

KRAMAR!
//Jessica

Angelica sa...

Underbart Ingela! Så jätteglad för er skull, Malmö är en mysig stad och ni kommer få superroligt!!!

Har ni tid ta tåget över till Köpenhamn, det går som en dans ;D
Åh vad jag längtar efter den staden...

Njut allt vad du kan sötnos!

Många härliga kramar och hoppas att du får sova lite inatt, kan tänka att du är alldeles för uppspelt!

Angelica

Anonym sa...

Se nu till att njuta ordentligt!
Saknar dig redan...
kram
ia
ps. det finns dator på hotellet...jag har kollat :)

Sjabbig men chic sa...

Det låter riktigt, riktigt mysigt! Jag önskar er verkligen en trevlig weekend!

Kram Lisa

Anonym sa...

Vad jättemysigt. Jag & Mats har varit iväg på EN långweekend de senaste 7 åren, det är verkligen dax igen snart..!!

Hoppas ni får en underbar helg! Ni tar väl en tur till Köpenhamn också? Ett av mina favorittillhåll :-)

Kram

Anonym sa...

Glömde säga att jag ju vet att mammaledigheten kan kännas låång & jobbig ibland. Med Ebba var den en dans på rosor, hon var en "lätt" bebis & man hade bara ett barn = rena semestern men aj aj vad annorlunda det blev med lilleman...hans första år var riktigt jobbigt med skalloperation, besked om hjärtfel, dålig på att äta, gnällde konstant. Ja det var så illa så jag blev utbränd (gillar eg inte det ordet men det ger iaf en vink om hur jag måde) trots att jag var "ledig". Men NU så saknar man ändå att vara mammaledig :-)

/Louise

Vicky sa...

Innan The Pinks gjorde om låten (till "Helena och jag") var det någon annan som sjöng "Johan och jag" - kommer du ihåg? Jag fick en flashback till tidiga 80-talet och disko på fritidsgården när jag läste ditt inlägg :)
Ta hand om er!

Anonym sa...

Hej!
Många var jätte intresserad av att få hjälp med hår och smink under Mammablogg Galan. Vi har tilldelat tider efter när Er kommentar har kommit in. Kika gärna in under inlägget igen, passar inte den tilldelade tiden, lämna en kommentar så plockas tiden bort.

Vi ses den 4 juli!

Kram

Annika

Popprinsessan sa...

Hoppas att ni får en riktigt härlig helg! Det är så viktigt att ta hand om sitt förhållande och få lite tid tillsammans! Ska själv på konsert och ut och äta med min man i helgen och jag vet inte ens när vi gjorde något ihop senast...

Tess sa...

Så mysigt för er.! Det gör ni helt rätt i, man får inte glömma att bara vårda varandra ibland. Själv gör jag och min älskling samma på söndag.(Om jag är frisk från magsjukan:( ) Vi åker tre dagar utan barnen till Venedig och rår om varandra. Egentligen har vi inte råd, men i bland måste man prioritera njutningstid....

Sorkfröknarna sa...

Hej
Hoppas ni har en toppenhelh i min hemstad.
Christina
www.grandmother.blogg.se

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det låter. Då får både du och jag en skön och avkopplande helg då.

Kramar Ullis

anna of sweden sa...

Det gör ni rätt i. Jag skulle hemskt gärna vilja komma iväg på en liten minisemester med maken jag också, men när man bor utomlands som vi gör - långt från familjen (barnpassarna) går det inte.

Malmö! Då kan det inte bli fel! ;) "Min" stad.

Ha det jättebra!

Kram!

FoxensRos sa...

Gött. Hoppas att ni får det riktigt pysmysigt och att ni ta vara på den tiden..och inte som många kanske gör börja bråka för att det var så länge sedan man bara var 2 så när man då är det blir det för mycket...ja jag tro du vet vad jag menar.
*kramas*

Britt sa...

va mysigt! Hoppas verkligen ni får en härlig, romantisk resa tillsammans!

Kram Britt

Sabina sa...

Ha en riktigt skön resa och njut!!!
Kram Sabina

Jenny sa...

Hej Ingela!
Vad söta ni är båda två!!

Låter jättemysigt med en helg i Malmö, det är så fint där:)

Ha det nu riktigt bra och rå om varandra.

Kram Jenny

Anonym sa...

Ha en underbar helg!!

Min make och jag åkte till Paris innan trean kom och det var det bästa vi har gjort.

Anonym sa...

Hoppas ni får en fin helg i "min" hemmamiljö :-) Jag tror att Lilla torg öppnar sina uteserveringar till helgen, ta en drink där. Till middag kan jag tipsa om Mosaik, chilli eller Svea (eniro...)

// Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Hej Ingela!! Vad länge sen jag kikade in här. Ibland är det full rulle. Men nu är det ju äntligen freeedag igen :) Och vad roligt att ni prioriterar en hel weekend tillsammans på tu man hand. Det är viktigt att ta vara på tid tillsammans. Barnen tar ju mycket tid kan jag tänka mig och då kan det vara bra att komma ihåg varandra och få lite extra piff på vardagen. Ha det nu riktigt mysigt och njuuut.

Kram Josefin

♥ Fyra årstider sa...

Så underbart det låter..njut och ta hand om er.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hoppas ni får en helt UNDERBAR weekend Gumman!!

Kikar förbi med massor av varma kramar och önskar Dig en underbar helg!

Kramis!

Vero sa...

Jag hoppas att ni får en underbar helg. Ljuvligt att få sticka iväg så där. Själv får jag vänta till sommaren men då får jag 5 veckor så...

Ta hand om varandra!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och tack för din omtanke inne hos mig!

Jaa det är inga roliga dagar nu men jag tar en dag i sänder.

Men jag önskar er en riktigt underbar helg i Malmö. Det behöver ni!

ha en trevlig helg

Kram Viveka

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Meeen vad mysigt det lät!! Hoppas ni får en riktigt riktigt härlig helg!

Kramar

Mamma Linda sa...

Jaaaa, men gulle ni :-) det är klart ni är värda detta! Det skulle man faktiskt unna sig liiiiite oftare. men tyvärr så är det så att ekonomin styr det mesta. Så det gäller att prioritera bäst :-D
Ha en underbart skön helg tillsammans och njut av varje sekund.
Många kramar Linda

Mamma Linda sa...

Oj då, rodnar när jag läser ditt senaste inlägg hos mig :-)
Kramiz

Speja sa...

Så härligt. Det behövs verkligen avbrott ibland, det mår alla bra av. Även barnen. Ha det alldeles särdeles bra.

Evas sida sa...

Hej! Hoppas ni haft en riktigt skön helg tillsammans, man behöver komma bort från vardagen ibland/Eva

HUSnrNIO sa...

Svårt att få till alldeles barntom vuxentid. Härligt när man lyckas pussla ihop allt och dessutom kan göra ngt lite extra trevligt tillsammans. Njut på!

paula sa...

Vad härligt att bara ni två kan få åka iväg.
Det behöver man ibland
Ha det nu bäst och njut som bara den
kramizar

Malin sa...

Vad härligt!!! Ni kommer att ha det så mysigt.
Man får prioritera ibland och det är guld värt att få rå om varandra för ett par dagar.
Mys och njut med gott samvete. Föräldrar kan ni vara när ni kommer hem igen=)


Kram

Therese sa...

Hoppas ni haf en toppen helg!

Kram kram