torsdag 26 februari 2009

Muffinsbak och mammablogg gala


Idag har vi varit på öppna förskolan jag och barnen. Jag är helt facinerad av detta ställe... Barnen sköter sig själv på något sätt... Idag var det dessutom en kille som spelar piano på sångstunden, riktigt fart och mycket dans är det! Elin älskade det! Gustav var nog lite trött just då, han såg helt likgiltig ut och det är inte riktigt likt han =)

När vi kom hem sen var det ju dax för Gustav att sova så jag och Elin passade på att baka muffins. Inte så jättelyckat... Det var ett recept från Leilas A piece of cake. Strösockret tog slut, men jag hade lite vit sirap som jag slängde i istället.. Fast det skulle vara äpple och crumble i. Crumble är ungefär som smulpajsdeg.. Så det fick vi hoppa över.. Gott var det i varje fall. Jag behöver dock köpa mig en muffinform för dom blev lite platta. Dom flöt ut!


Vet ni vad jag har gjort? Jag har anmält mig till mammablogg galan som kommer att vara den 4 Juli utanför Göteborg! Jag ska bo på hotell, bli bortskämd och äta gott i förhoppningsvis riktigt roligt sällskap. Lite pirrigt måste jag säga att det är och inte riktigt likt mig heller. Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Det är inte alltför ofta man som lite sliten tvåbarns mamma har möjlighet att gå på gala! Jag kan bara säga så här att man får riktigt mycket för pengarna.

Det var någon som frågade mig om det inte var dom som var riktigt bäst på att blogga som blev inbjudna till såna här galor.. Kanske det. Nej, inte den här galan! Den har nog kommit till för att vi mammor som bloggar just inte så ofta blir inbjudna till galor som t.ex Blondinbella och gänget. En chans för oss att få bli lite bortskämd. Äta gott utan att behöva mata någon (eller det vet man ju aldrig...) Det ska bli riktigt roligt i varje fall =) Jag kan ju ha missuppfattat det, då kommer jag väl vara helt malplacerad då...

Någon mer som ska gå? Eller vill gå? Här kan man läsa mer. Skulle vara jättekul att träffa några av er!

Vill du vara med och tävla om en ljuslykta från Ellis corner så kan du göra det här

eller vill du vara med och tävla om 12 st mingelmärken så kan du göra det här

Kram

20 kommentarer:

Therese sa...

Jisses så kul det låter synd bara att det är allt för många mil för mig... Hade varit sååååå roligt att få bli så där bortskämd och träffa kvinnorna bakom de bloggar man läser, och då naturligtvis särskilt dig ;-).

Dina och Elins muffisar ser kalasgoda ut, charmiga! För "perfekta" bakverk väcker alltid mina misstankar, nu ser man att de är hemma gjorda!

Stor kram till dig, själv ska jag sanera köket efter mitt pyssel så jag kan bjuda familjen på middag utan att de har brädor fulla knäet hi, hi.

/Therese

Graadskan sa...

Skoj det låter, ska gå in och läsa mer...

Nu har jag uppdaterat min blogg med information om bloggträffen!

Kram Camilla

Hem och Lycka sa...

Låter himla skoj med mammablogg-galan, klart du ska gå! Hade jag också varit mamma hade jag hängt på såklart hihi!

kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

MUMS vad smaskens muffins!!!

Vad roligt det låter med mammablogg galan. Jag blir sååå sugen jag med, men jag är nog för feg ;)

KRAM från Eva

Mamma Linda sa...

Hmm, det låter jättekul med mammagalan. Ska gå in och läsa om det.
VI gjorde muffins förut med Dalatorpet, och det var ett recept från Laila, de blev inte heller bra, flöt bara ut. Men de blev giftigt goda ändå *fniss* Så det spelar ingen roll att de inte är perfekta.
Ha en skön kväll.
Kram Linda

Angelica sa...

Åh Ingela, igen!!! Nu bakar du igen och jag som absolut inte ska ens titta åt det hållet ;D Godisgott ser det ut!

Jätteroligt att du ska gå på Mamma Blogg- galan, du kommer att få så roligt! Jag vill ju också, men jag trixar fortfarande med tiden, men kanske, kanske!

Hoppas du får en supermysig kväll och mumsa för mig med *skrattar*.

Många kramar

Angelica

Anonym sa...

Åh jag vill! Men det är hiskeligt låååååångt till Göteborg från Ske-å.... Skulle oxå vilja dyka upp och se dig och alla andra! Tänk vad roligt vi skulle ha det! Är nu mycket avis...
Kram Anna

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har!Vi kommer att träffas på Mammagalan.kul skall det bli...kram

Vicky sa...

Det skulle vara sååå skoj och träffa dig (och alla andra) på Mammabloggalan. Men jag säger som skrivanne: det är hiskeligt låååååångt till Göteborg från Italien... Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad kul att gå på den galan:) Och så gott med muffins. Det hade vi också tänkt göra idag men det bidde aldrig. Igår köpte jag så söta prickiga muffinsformar på Åhlens att jag blev sugen bara för det.
Men nu är jag mer gottesugen;)
Kram Lallis

Villa Carl Larsson sa...

Jaaa vad roligt med Mamma Gala! Det kommer ju bara bli såå bra. Och ibland ska man göra sån´t som man inte brukar. Då blir det säkert mycket roligare dessutom :) Du får ta hand om dig. Kram Josefin

Hemmalycka sa...

Du kommer säkert få det jättekul på galan, bildbevis här på bloggen hoppas jag på.
Mysig dag ni verkar haft :)
Kram Åsa

Mamma Linda sa...

Åhh, jag har varit in och läst på mammabloggen-galan. Det låter helt fantastiskt kul. Det är synd att det är så långt bort bara. JAg ska prata lite med min sambo om det, får se vad han säger också.
Det gick bra med paketet, det blev nå´n krona x-tra men det struntar vi i.
Ha det bra
Kram Linda

CharmKatti sa...

Läste om galan förut, det låter helkul!
har haft mina funderingar, men vet inte om jag vill åka själv...jag har en liten bit, från sthlm.
Men det skulle vara såååå kul!!
Och vad vi skulle kunna partajja allihopa!

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min väldigt nya blogg :-)

Jag är ju också från Göteborg & skall på Bloggalan. Tycker det kändes lite konstigt att anmäla sig även om man inte har någon att gå dit med men kanske kan några av oss slå följe eller är det bara jag som är barsnlig som inte vill anlända själv kanske ;-)
Jag kunde heller inte motstå! det skall blir superkul men jag tog inte hotellrum utan tar taxi hem på natten tänkte jag.

Skall börja prenumerera på din blogg nu!

/vänlig hälsning Louise

Jessica sa...

Muffinsarna ser ju supergoda ut!
Har förträngt att jag ska visa mig i badkläder om en vecka. Så här ska INTE bakas :)
Här har snön också smält bort. Lite trist när vädret aldrig kan bestämma sig.
Gå på Gala låter jättekul! Bo på hotell - mmmmm!
Ha det gott,
kram
Jessica

CharmKatti sa...

Ingela!
Jag har anmält mig nu!!!!!!!
det var din kommentar som fick mig att göra det!!!
Nu är jag så glad att jag nästan grinar, eller nu gör jag!

Kram!!!!

Graadskan sa...

Vi byter datum för bloggträffen, hoppas fler kan en annan helg!

Kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Låter jättkul att få vara med om den. Är ju lite långt bort för mig och dessutom fyller den äldsta den 5:e så jag får nog hålla mig hemma.

Kramisar Ullis

Anonym sa...

Hej!!
Och tusen TACK för din kommentar hos mig,det är alltid lika roligt när det kommer in nya läsare som skriver en rad :-)

Och vilken MYSIG blogg du har,kommer absolut kika in fler ggr :-)
Kände igen mig själv i din presentation...älskar oxå att baka o laga mat,och försöker bli av med de där extra kilorna som av nån anledning "hoppar" på en *ler*

Jag ska oxå gå på mammablogg-galan.Känns helt GALET,men ska bli så himla roligt trots att jag eg inte vet så många som ska gå ännu :D

Ha en jätte fin fredag!

Kram Jessica