torsdag 19 februari 2009

Kalasförberedelser




Nu har jag bakat en rulltårta. Det ska bli rulltårtsbakelser på "lillkalaset" imorgon. Kokboken ovan är Stora boken om bakning från Ica-förlaget. Den är tryckt 1984 och jag har ärvt den från min pappa. Det är den bästa boken. Ibland vill man inte att det ska krånglas till för mycket. Tittar man i en kok/bakbok nu för tiden så går det ju knappt att hitta en vanlig hederlig sockerkaka (t.ex) I den här boken hittar jag alltid ett enkelt recept! Hur bra som helst! Fast det är klart 1984 kanske man inte gjorde så mycket mer än sockerkakor, bullar och sju sorters kakor ;-) Jag kommer inte ihåg...Jag var ju bara 10 år då!



Kalaspåsarna har jag gjort till dom stora (3 år) barnen. Gustav och hans kompisar (Lovisa och Arvid) får inga, dom får allt vänta med godiset ett tag till!

Nu ska vi bara slå in lite presenter som han ska få imorgon bitti så är vi klara för ikväll.

Jag hade tyvärr ingen lycka när jag var till Hemtex idag. Eller jo... egentligen hittade jag en gardin jag gillade. Hemtex gör för övrigt reklam för vårgardiner för 199 kr. Perfekt, tänkte jag. Så upptäckte jag att det ligger bara EN gardinlängd i förpackningen! Vem sätter upp bara en gardin? Då blev jag lite irriterad och snål. Så med andra ord har det inte hänt så mycket med projekt övervåning idag. Tyvärr! Fast vi ska ju ha något att göra i nästa vecka också =)

Vill du vara med och tävla om ett armband från Lica-Creative? Det kan du göra här

Kram

7 kommentarer:

Therese sa...

Ni kommer verkligen att få ett fint kalas i morgon av att döma av dina fina förberedelser!

Anonym sa...

Det verkar bli en härlig tillställning tycker jag! Hoppas det blir lika bra som du tänkt dig! Önskar dig en mysig kväll! kram Anna

Vicky sa...

Rulltårtsbakelser - perfekt till en ettåring, och så sött med ett ljus i. Det körde vi till båda :)

Lycka till med kalaset!

Jessica sa...

Hej,
hoppas ni får ett roligt kalas -brukar vara livat ;)
Gratta födelsedagsbarnen imorgon!
Din kakbok, såg jättefin ut, härlig framsida!

Lycka till hos mig!
Kram
Jessica

Hem och Lycka sa...

Hoppas ni får ett mysigt kalas, lät gott med rulltårta!

Skoj att ni kom över idag!

kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket fint kalas du håller på att fixa till. Gillar verkligen Nalle Puh...
Hoppas att allt blir som du har tänkt dig.
Jag har en utmärkelse till dig på min blogg.
Kramar i massor:)

Therese sa...

Ett stort grattis till Gustav på hans dag, hoppas paketöppningen går bra och att ni alla får en fin och minnesvärd dag!

Stora kramar från
Therese och Svea