lördag 7 februari 2009

Jag är..


...däckad. Inatt fick jag magsjuka och idag har jag legat hela dagen. Jag har fått i mig lite mat nu på kvällen men jag mår fruktansvärt dåligt. Hur Johan orkar är för mig ett under. Han är dunderförkyld men får ta hand om barnen.

Elin är sjuk, hon har ganska hög feber men är som barn är, väldigt pigg mellan varven. Gustav är inte heller frisk, han gråter mest och vill antingen bli buren (vilket ingen orkar här hemma just nu) eller sova..


Jag vet att jag har en utmaning och en utmärkelse som ligger och väntar. Jag har inte glömt jag har bara inte orkat. Jag har inte heller hunnit hälsa på hos många av er, nu vet ni varför..

Jag ska försöka bli frisk nu. Jag börjar bli rätt så trött på att blogga om sjukor om jag säger så.


Vill du tävla om en smultrontvål från Björk & Berries? Det kan du göra här
Kram

12 kommentarer:

segsliten sa...

Krya på er allihop nu! Det var ett dyrt pris du fick betala för lite snö. Hoppas att du blir så pigg att du kan orka börja blogga igen, det kan man ju göra i sängen (om man har en laptop vill säga). Längtar efter att du ska orka skriv fler inlägg och kommentera inne hos oss andra. EN JÄTTE KRAM!☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺♥☺

Anonym sa...

Oj nej nu får alla virus ge med sig.
Ska försöka skicka några extra styrketankar över till dig!
Här ska vi sätta oss och se på melodifestivalen... Önskar dig en lugn kväll! kram anna

Vardags-mirakel sa...

Hej, hoppas ni snart känner er bättre och ha en trevlig kväll i tv soffan,kram Eva.

Hem och Lycka sa...

Nää, fy era stackare, tycker ni har haft era sjukdomar så det räcker nu.

Joo, problemen löstes (peppar peppar) och nu är det bara att klicka bort "dölj butiken" imorgon så är dag dags!

Krya på er!

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så trist att ni skulle bli sjuka på fjättsemestern. det var ju ändå tur i oturen att ni hann hem innan du fick magsjuka. Ser ju ut som om ni hade det bra i Sälen. Håller med dig om temperaturen. -15 här känns inta alls ssom när det är kring 0 hos er.

Ha en bra helg och krya på dig!
Kram Ullis

Vicky sa...

Men stackare. Ni borde haft er beskärda del vid det här laget! Ta det lugnt och bli frisk - vi andra bloggare finns kvar när du kommer igen igen :)
Krya på er!

Jenny sa...

Hoppas ni kryar på er!!
kram Jenny

Hemmalycka sa...

Men vad mycket otur.
Krya på er nu!
Kram Åsa

Sjabbig men chic sa...

Men stackars dig och stackars er. Jag hoppas verkligen att ni får må lite bättre i morgon.

kram Lisa

Mamma Linda sa...

Men rackarns vilken otur ni har med alla sjukor. Jag tycker så synd om er, för det är aldrig kul att vara så dålig. OCH särskilt inte när man har barn. Krya på er nu.
Många varma kramar Linda

Villa Carl Larsson sa...

Hej Ingela och välkommen hem. Vad synd att ni var så förkylda och att du nu åkt på magsjuka. Inget vidare. Ni har haft väldigt otur med sjukdomarna på sistonde. Jag hoppas verkligen du ska krya på dig och må bättre snart. Vila är det enda som hjälper.

Kram Josefin

Hem och Lycka sa...

Tusen tack för blommorna, jättegulligt av er!

Har varit mycket jobb med butiken så jag hade gått tillbaka till sängen en liten stund, sååå trött :-D Martin har jobbat rejält mycket också.

kram och krya på er