fredag 19 december 2008

Lugn kväll

Ikväll ska jag bara njuta av lugnet!
Barnen är på väg att somna och Johan ska åka och hälsa på en kompis som flyttat in i närheten.
Jag uppskattar ensamheten ibland, jag behöver vara ensam ibland, jag tycker det är ganska så skönt att bara få vara..

Johan jobbade sista dagen idag, så nu har vi "jullov" på riktigt! Det är så skönt när vi alla är tillsammans, dagarna blir roligare, lättare och allt mycket trivsammare.. Vi gav oss iväg i stressen och köpte det absolut sista som behövdes.

Helgen ska vi ägna åt att tvätta, packa och försöka komma lite i ordning innan vi ger oss av norrut. Ska bli riktigt skönt att komma hemifrån, fast jag åker ju "hem" oxå ;)
Speciellt nu eftersom väldigt mycket tid den sista tiden har spenderats hemma pga av sjukdom, jag behöver lite frisk luft i lungorna.
Nu sa mamma att det regnade idag och att snön var på väg bort.. Jag blir väl egentligen inte förvånad men hoppas såklart på ett nytt snöfall =)
När jag bodde hemma så kan jag inte säga att jag tyckte det var så himla kul med vinter och snö. Jag tyckte nog att det räckte att det fanns när jag skulle åka skidor. I vardagen tyckte jag nog att det mest var till besvär.. Hur det kan ändra sig! Kanske för att det inte är så mycket snö i Göteborg, förmodligen..

Idag stod Gustav utan stöd, ganska länge dessutom. Det är nog inte långt kvar tills han börjar tulta iväg... jag kommer nog sakna hans krypstil för den slår ju alla rekord (skrattar). Hur han sitter med ett ben åt sidan och liksom vispar med det andra och skjuter fram baken.. Det går inte att förklara, det måste nog upplevas.. Fort går det oxå.

Nu är det dax för en kopp te och en filt i soffan.

Kram

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig en fridfull kväll! kram anna

segsliten sa...

Njut av fredagkvällen och tanken på den kommande ledigheten!

Vicky sa...

Hoppas di kväll blir precis så där lugn som du önskar. Förstår att du kan behöva ladda lite inför packning och resa med två små.

Malin sa...

VAd mysigt med ledighet. Det blir så mkt roligare när man är hemma och kan fixa och dona bäst man vill. Fast om man är sjuk är det väl inge vidare förstås=)

Hoppas ni får en härlig jul i Norr och att det fortfarande finns lite snö kvar när ni kommer fram=)

Kram

Vero sa...

Lyssnade du på Ring så spelar vi imorse? Hihi... jag kom med. HAHAHA. Aldrig varit så nervös

Anonym sa...

Önskar Er en underbar mysig helg!!

kramar i massor!

Mamma Linda sa...

Visst behöver man vara lite ensam ibland. Hoppas du hade en skön kväll.
Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Hihi, vad mysigt det låter med Gustavs speciella krypstil. Har nog missat den ;-)

Låter helt underbart med lite snö..

kram

Villa Carl Larsson sa...

Varsågod för awarden vännen. Den var du värd alla gånger. Jag är uppe i norr nu och badar i snö haha. Näe inte så farligt men vitt och fint är det.

Sköt om dig så hoppas jag vi hörs snart igen. Kikar du in hos mig ser du varför jag kanske inte kommer att vara lika aktiv på bloggen nu under en tid.

Massa kramar

Anonym sa...

Tack för peppningen! :)
Börjar må bättre nu. Orkar mer.
Jag är också en sån där som behöver vara ensam ibland. Rensa kontoret som jag brukar säga. På med funderar mössan. :)

Julstress...uscha. Nu måste jag börja med det också när jag är bättre. Ser inte framemot det.

Ha en fin lördagkväll!

Ett skönare liv sa...

låter riktigt skönt, är också en sån som behöver vara ensam iblnad.. va skön att komma bort över jul..

du får ha de undrbart!
kram nadja