lördag 20 december 2008

Julklappar

Kvällen ska ägnas åt tomteverksamhet. Alla julklapparna måste slås in. Vilket jag ju i för sig tycker är roligt, men inte när det blir så många på en gång! Jag var ju så himla nöjd för jag hade köpt alla julklappar för länge, länge sen... Det var ju bara en hake... slå in alla.
Det är bara att ta fram lite must, en julskiva och lite julgodis så man hamnar i stämning. Det ska helst vara ett rim till oxå...Inte min starka sida!

Annars har väl dagen gått ungefär som planerat, förutom att jag inte har packat en enda sak :) Jag har något emot att packa.. jag vet inte vad! Jag gör det alltid i absolut sista stund. Fungerade ju alldeles utmärkt förr när det bara var jag, men nu måste jag ju få med saker till två barn oxå! Allt är tvättat i varje fall.
Det får lösa sig imorgon eftermiddag helt enkelt. Har jag riktig tur så har Johan hunnit börja när jag och Elin är iväg på Pippi teatern ;)

Bäst att sätta igång!

Kram

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i tomteverkstan! Kram Anna

Sara Mårtensson sa...

Tack söta du, vad glad du gör mig!! :-)

Nog är det mysigt att slå in paket men det får inte bli för mycket..

Hoppas ni med får en underbart God Jul!! Kör försiktigt i jultrafiken!!

Trevlig helg!

Kram Sara

Mamma Linda sa...

Visst är det lite jobbit när man ska slå in alla paket. Jag hade alla mina sparade så det blev så mycket på en gång :-b
Vad duktig du är som sätter rim, det gjorde jag några tappra försök med, förra året tror jag det var. Phu, inte heller min starka sida. Men uppskattat :)
Vart firar ni jul? Är ni här i trakterna, eller skulle ni till sälen. Du har säkert sagt det, men mitt minne ska man inte leka med. Pinsamt värre!

Kram Linda

Vicky sa...

Jag känner igen det där - man är ute i god tid och känner sig sååå nöjd, tills man inser vilket jobb som faktist återstår :) Fast det är rätt kul att slå in presenter tycker jag.

Tyvärr somnar vår tjej så sent att det är lite jobbigt att sitta uppe och vänta på att man ska kunna börja med alla hemlisar på kvällarna...

Trevlig pyssel och packkväll önskar jag :)

Hem och Lycka sa...

Hihi, ja, du, jag känner igen det där med att vänta och slå in alla på en gång. Gör likadant själv men gjorde det i början av förra veckan.

Martin skulle slå in mina julklappar för någon dag sen. Först kom han förläget och undrade var mina låg.. Jag var iofs förberedd för den frågan har jag fått tidigare år men eftersom jag ändå påminde honom för någon vecka sen så blev jag lite stött. När han dessutom kom för andra gången och frågade ännu mer försynt var julklappspappret fanns blev jag s u r :-D

kram

Mjuka sa...

Ha en mysig fjärde advent!
Kram Malin

♥ Fyra årstider sa...

Jag har också slagit in julklappar..så kul. Vi har minskat på dem i år ändå blev det en hel del.
Kram Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att det går bra i tomteverkstan. Hjälp rim som jag är så katastrofalt dålig på.
Kram :)

Malin sa...

Mycket nu=)

Ja här slås det in för fullt men ännu har jag inte fått ner en droppen Julmust.
Får ta och skärpa mig. Julmust är bland det bästa jag vet, så jag fattar inte vad som hänt?
Kanske har jag sån julstämning i blodet redan att julmusten skulle bli toppen på ett isberg=)..eller nä, jag måste nog köpa mig lite!

Ta det lugnt i trafiken nu i jul!!!

Kram kram