måndag 29 december 2008

Kärt återseende

Elin och Ebba längtar verkligen efter varandra när dom inte får träffas på ett tag ;) Som tur är har ju båda nu Pippi kläder så nu behöver det inte kivas om det! Bilden var så rolig så jag var ju tvungen att visa den (skrattar) Lägg även märke till Elins underställsbyxor i rosa och vitt som hon har under... Hon kommer göra succé denna flicka, förmodligen på något modehus någonstans *L*


Förutom lek hos Ebba och besök av Emilia och Maria så har vi hunnit med lite nyttogöra här hemma också.. Jag tycker ju som bekant inte om att packa, men det finns något som är ännu värre.. Att packa upp! Nu är det gjort i varje fall och tvättmaskinen går för fullt. Vilket den förmodligen kommer att göra imorgon också :)


Så här ståtlig är den, Gävlebocken. Den brann ju ner den 27:e dec. Synd på ett sätt.. Samtidigt är jag nöjd bara den får stå över jul. Fast är inte det lite grejen med bocken att den ska brinna? Fin är den och jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka nästa år igen, det var tydligen prat om att Söders köpmän som står för bocken börjar få nog... Förståligt kanske.. Själv är jag ju från Gävle och tycker den hör till julen. Hoppas någon annan stöttar med finansieringen.
Här kan du läsa mer om bockens historia.
Lite kort fakta:
Total vikt: 3,6 ton (varav halm 1,3 ton)
Total höjd: 13 meter
Mankhöjd: 7,6 meter
Längd: 7 meter
Röda band: 79,5 meter
Bockens ben: 2 meter i diameter
Lampor i hornen: 24 st

Ståtlig halmbock det där!
Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild på tjejerna!! Längtar tills det att Tildis börjar gilla Pippi!!!

Kul att du oxå vill vara med!! Ett mail kommer dima ner inom kort om var vi ska husera här ute!!

kramis

Hem och Lycka sa...

Hihi, vilken härlig bild! Hojta när du vill byta ut din julbanner så får du en ny!

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina tjejer i Pippikläder. Kul att du hittde in till mig.

Önskar dig ett Gott Nytt år!
Lram ullis

sand mellan tårna sa...

tror inte jag varit inne här förr..... skoj med en ny sida. Undrar just var de skulle förvara bocken om den inte brann upp.... den har väl alltid brunnit eller?

Nu skall jag kika vidare... Kram L

Ett skönare liv sa...

hehe ! åh vilka små sötnosar :) fina dom e i sina pippikläder :)

kram nadja

♥ Fyra årstider sa...

♥ Ville bara kika in och önska dig ett riktigt Gott Nytt år 2009 ♥.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilka Pippi tjejer! Härlig bild. Man blir så glad när man ser dem. :)
Du? Ingen jul utan att bocken brinner ner! ;-)

Önskar dig ett gott nytt år!