lördag 29 november 2008

Jobbat!

Idag har jag varit och arbetat. Det har ju öppnat nytt och då får man ju ställa upp med en hjälpande hand ;) Fast det är ju bara roligt att vara med vid såna tillfällen, då händer det ju grejer kan man säga. Jag är helt färdig nu. Är ju inte van att så på benen en hel dag längre..

På vägen hem så var jag förbi affären och köpte ingredienser till en Apelsin och pepparkaks cheesecake. Måste säga att det låter spännande! Fast jag är lite skeptisk... Ni får en uppdatering imorgon, då har jag bakat kakan.. Johans familj kommer ju på adventsfika och då vill man ju förnya sig lite år från år.

Det är så mysigt den här tiden på året då det är så mycket ljus och lite pyssel. Vi satt på brasan när jag kom hem från jobbet *skrattar* Brasan är nämligen på DVD! Hihi. Jag måste ändå säga att i brist på en öppen spis så är det faktiskt en stämmningshöjare. Man kan till och med inbilla sig att det blir lite varmare av den ;) Det är tankens kraft det! Vill man någonting tillräckligt mycket så kan man nog inbilla sig vad som helst.

Nu ska jag försöka hitta vår adventsljusstake... Hmm, jag har en aning vart den kan vara men där går man in på egen risk... Det blir en gammal hederlig med lite mossa. Om jag hittar den, annars blir det väl en sväng till affären igen!

Kram

4 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Ha det bra Ingela.. och hälsa Mia om du ser henne...orättvist att ni får mysa ihop ibland...jag vill också vara med..tjurar:-)
Kram Lotta

Anonym sa...

Hoppas du fann din adventsljusstake. Jag fann vår efter en extrasväng ut i lådorna. Nu står allt redo för första advent! Det är kallt, snö och mörkt ute! inne är det varmt skönt och lite trött i ögat! Ha en underbar första advent! Kram Anna

Vero sa...

Den kakan får du gärna berätta hur den smaka. Är det inte ägg i så tar jag gärna recept! =)
Lät så himla gott. Men jag är allergisk mot råa ägg... Så cheesecake brukar vara svårt.

Lallis - liv och leverne sa...

Jag har också fått ta svängar till affären detta året;) *skrattar*
Kram Lallis