fredag 28 november 2008

Besök..

Idag har varit en dag med båda barnen hemma och alla lite förkylda och trötta. Inte så mycket mys med andra ord.. Tog oss ut en promenad för att sedan gå hem och göra pannkakor. Elins absoluta favorit Jag tror hon åt 6 stycken, mycket för en som är lite drygt 2,5 år!

Jag hade turen att få bjuda Elins kompis Ebba och hennes mamma Malin (min kompis) på lite pannkaka oxå.

Johan kom hem tidigt idag, jag skulle iväg på ett möte angående mitt arbete. På vägen hade han varit och köpt soundtracken till Mamma Mia. Här hemma är det Abba feber... ;) Då blev det lite spontandans för hela familjen. Vi såg förmodligen inte kloka ut.. Just nu står Gustav och Elin och dansar. Filmen såg vi ju häromdagen! Man sitter ju med ett ganska fånigt flin hela filmen, jag gjorde lika när jag var på musikalen. En riktigt feel-good film med bra musik!



När jag kom hem efter mitt möte var Elin på ganska dåligt humör.. Så kom jag på en sak jag hade glömt jag ropade in på tradera för länge länge sen..


Gissa om jag var världens bästa mamma :) Så nu har hon berättat att Elin inte är hemma, Pippi är på besök, förstår du. Det kommer förmodligen inte bli så lätt att få av den när det är läggdax..

Nu får det bli lite familjemys!

Kram

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken underbar Pippi-bild:)
Och här hemma är det också pannkakor som är favvo-mat hos både 5-åringen och 3 åringen. *ler*
Kram Lallis

Vero sa...

Passa på att använda Pippi till att flytta nåt tungt när ni ändå har chansen. =)

Önskar dig en fin kväll!

Anonym sa...

Låter som en toppen idé! Pippi är ju den bästa! Kram anna

Malin sa...

Hihhi, vad söt man får vara i sin pippikostym!!!
Den skulle inte jag heller ta av mig om jag var så gullig=)
Pippi sover alltid med kläderna på, vet du väl..hahaha!!!

Ha en mysig kväll!

Kram kram