torsdag 20 november 2008

Frisörbesök

Uppdatering på galamiddagen. Hemskt ledsen men det kom inga bilder därifrån. Den var ju över på långa vägar när jag kom till dagis. Däremot kan jag informera om att förrätten bestod av en toast formad som ett hjärta med smör som pålägg. Varmrätt var naturligtvis tacos och marängswiss till efterrätt! Den här menyn har barnen fått knåpat ihop själva, det är gulligt tycker jag, dom var så uppspelta i morse när jag lämnade Elin, speciellt dom lite större barnen.

Sedan bar det ju av till frisören för vår del. Ovan Elin sitter själv i frisörstolen för första gången, innan har hon ju suttit i knät.
Jag med hättan på huvudet,jag ser verkligen ut som en baglady. Allt kan ju inte hamna i censuren så den här bjuder jag på ;)

Sådär, hemma igen! Det gick ju bra. Nu ska jag försöka gå lite oftare... Man behöver ju inte vänta tills man är oigenkännlig.

Resten av kvällen har gått åt till att försöka fota båda barnen på samma kort! Inte så lätt när man har en dotter som inte är så jätteförtjust i sin lillebror just nu. Han har ju börjat gå utefter möbler så nu verkar hon har kommit på att han är ett hot mot henne.. Jag har tyckt det här med syskon har gått så bra, tills nu. Innan brydde hon sig inte så mycket. Det går väl över... Jag kan i varje fall berätta att vi fick nog ett kort vi kan använda till julkorten. Fast det skulle vara roligare att skicka kort på Johan och mig ;-) Jag har lite annorlunda humor... (hi hi)

Tro det eller ej, nu ska jag pyssla lite!

Kram

12 kommentarer:

Anonym sa...

Såg länken nu :)

Lycka till!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Massa lycka till ;)

Hem och Lycka sa...

Snygga töser! Vad fina ni blev i håret! kram

Hem och Lycka sa...

*fniss* Måste bara säga när jag ser den där slingmössan (som jag själv suttit i mååånga gånger) att jag hade en klasskompis som fick så ont när frisören drog upp håret igenom hålen att hon nös v a r j e gång, hihi! kram

Villa Carl Larsson sa...

Vad fina ni är och det syns verkligen att det är mor och dotter :) Det är så skönt när man varit hos frissan. Man känner sig så fräsch efteråt och som du säger, man borde gå oftare. Men så är man där igen.. oigenkännlig haha.
Kram

Mamma Linda sa...

va fina ni blev, och vad lika ni är :-)
Visst har man blivit mycket känsligare sen man fick egna barn. Det är ju dem man tänker på. usch, det är så hemskt, hemskt.
Kul att du gillar bilen, vill säga att den är 14 cm hög och 18 cm lång och väger 1kg. Visst kan man ge den i present som du sa, och det finns plats att texta (om man vill/är duktig) om man vill skriva datum och så på den. Kan vara en idé. Ha det var ju inte alls dumt ju :-D
Jag hade tänkt att jag skulle erbjuda Agnes vattenflaskan inatt, får se hur det går.
Ha det bra
Kram Linda

Anonym sa...

Så otroligt fina ni blev båda två! Galalunchen verkade ju oxå bli en succé! Det låter ju toppen allt! Sedan blir jag så otroligt glad över att se att du har länkat till min lilla nybörjarblogg. Det värmer verkligen i hjärtat på mig! Tusen tack! Kram Anna

Anonym sa...

Oj, vad jag känner igen mig ! Storebrorsan här börjar också tycka att lillasyrran börjar ta lite väl mycket plats ibland ..

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka snyggingar:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej och hå vad snygga ni blev!
Jättefint mosshjärta med fint pyssel på!

Ha de gott!

//Cissi

Unknown sa...

snygg hatt där Ingela;)
rätt lika ni, du å dotra;)

kram å trevlig HELG!!!

Anonym sa...

Va lika ni är :D Samma härliga leende!!!

Kram Tina