måndag 28 maj 2012

Så glad!

blogg
Bilden är lånad från http://blogg.bloggportalen.se

Ingen har väl missat att man har kunnat tävla om en plats i Bloggbussen 2012?! Nu är i varje fall omröstningen över och jag kan glädjande konstatera att min vän Åsa kommer att få åka iväg med hennes dotter Emilia. Jag läser Åsas blogg dagligen så det här är ju toppen och med tanke på hennes bilder och skrivande är jag säker på att det kommer att kännas som att jag är med på ett litet hörn. Jag är riktigt riktigt avundsjuk måste jag erkänna.

Mitt hjärta klappar lite extra för Bloggbussen och Stena Line, inte bara för att jag hade möjlighet att åka med förra året utan även för att personalen på Stena Line är helt underbar och bloggbussen var en fantastisk upplevelse och ett riktigt roligt upplägg på tävling. Det är också därför jag blir lite ledsen över att det är någon som tänjt lite för mycket på reglerna och “ändrat” ålder på sitt barn. Denna person var även med förra året och då var hennes barn en –07 i varje fall men är i år 7 år. Nu är jag helt säker på att sanningen kommer fram förr eller senare men jag gillar inte att det blir sån dålig publicitet. Det här är ju något unikt, något som ska vara roligt! Jag hoppas att man kan lägga detta åt sidan och fokusera på det fantastiska i denna tävling/resa och lita på att rätt blir rätt i slutändan.

Jag ser verkligen fram emot att läsa om detta i de tävlandes bloggar sedan när de åker iväg. Jag kommer ihåg den underbara känslan av beskedet att man kommit med och pirret som kom när man undrade vilka dom andra var, vad man skulle få göra och allt det där. Underbart!

Kramkalas

6 kommentarer:

Amanda sa...

Underbart inlägg! Jag hoppas också att det blir den där roliga, spännande resan det är tänkt att vara. Och att ALLA som får åka med bussen följt och rättat sig efter samma regler.
Men jag är säker på att dom reder ut det och kollar upp det. Himla trist bara att det ska behöva bli så här...

Carolina sa...

Så himla bra skrivet! Regler är till för att följas och ska såklart gälla ALLA! Jag hoppas också att allt blir utrett och ordnat så att berättigade deltagare får åka med bussen och att de får en lika fantastisk resa som vi fick förra året! kram

Maria sa...

Jätte tråkigt att det blir så här:(
Jag är verkligen super glad att jag & Saga ska få följa med, men sådant här skit förtar lite av glädjen i det hela.

Livet på Citronodlingen sa...

Så tråkigt att det nästan alltid är någon som fuskar...

loppan sa...

Vi är oxå såååå glada för att få åka me, trodde d aldrig!!! Men d e otroligt lessamt att d måst bli sån negativ uppståndelse kring d hela, som just som du skrev borde va nåt jättekul o enbart positivt. Jag är dock helt säker på att dom reder ut saken.
Kram

Sanna sa...

Kunde inte skrivit ett bättre inlägg själv, hoppas med rätt personer får följa med nu och att allt ordnar upp sig och att kanske min mamma (Mittandraliv) får turen att åka med min lillebror i stället då en plats borde bli ledig när det tittar igenom vilka som har gjort rätt för sig och inte.

Kram Sanna