tisdag 17 april 2012

Jag knäckte nöten!

 Gustav har i flera veckor bett om att få köpa en kokosnöt så det gjorde vi sist vi var och handlade. Kan ju vara kul att se för barnen hur det ser ut tänkte jag ;)
Problemet kom väl egentligen när jag skulle få upp nöten.. Våld och list löste problemet.

Jag började med en korkskruv i två av "ögonen" och så hällde vi ut den lilla saften som fanns. Både Elin och Gustav var djupt besvikna att det var så lite saft i. Det där var ganska enkelt, när jag sen skulle dela det var då jag fick ta i ordentligt. Fram med stora köttyxan och så högg och bankade jag så mycket som möjligt runt om på nöten. Det hände ingenting. Det slutade med att jag bankade ännu hårdare och se då löste det sig :)



Elin vågade på att smaka och Gustav valde till slut en banan istället. Så kan det gå men jag knäckte nöten!

Kramkalas

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Ha ha, kommer ihåg att jag gärna ville ha en kokosnöt när jag var liten, men när vi väl köpte så var det aldrig speciellt gott... :-)
Kram!