måndag 28 november 2011

Lång dag

elin

Denna bilden hittade jag när jag gick igenom datorn för inte så länge sen. Här var stora tjejen 2 år och vi var i Danmark på semester med hela familjen. Tiden går fort. Nu sitter jag och fyller i lappar om vilken skola hon ska gå till hösten och ändå så var hon ju nyss två..

Dagen har varit lång idag känns det som. Jag och några till var i skolan mycket tidigare än vi behövde eftersom vi ville ha klart ett arbete. Det visade sig att nätverket på skolan låg nere så det blev inget med det. Trist, det hade nämligen varit skönt att fått bocka av något på “att göra listan”

 

Från skolan och iväg till förskolan där utvecklingssamtal väntade. Det gick alla tiders och vi var rörande överens om att Elin verkar trivas bättre igen. Skönt. Finns ju inget som är så jobbigt som om inte ens barn har det bra. Jag fick även bekräftat att hon tycker om bokstäver och siffror och är en riktig fena på att skapa och måla. Det sista måste hon ha ärvt från farmor.

 

Nu ger jag upp för idag och kommer inom kort att sjunka ner i soffan.

 

Kramkalas

1 kommentar:

Ia sa...

Åhhh så go! Tiden den går i radande fart... Och imorgon ses vi igen :) kommer ni lite tidigare? Kram