måndag 5 september 2011

Måndagspepp

Idag är det ju måndag och dax för ytterligare lite måndagspepp i form av den härliga måndagslistan som Jennyn är upphovsman (kvinna) till. Vill man bli inspirerad och/eller läsa fler härliga måndagslistor så kan man kika in där. Eller gör en lista själv vettja!

 

Idag måndag är jag glad för:

♥ Jag har pratat om det ett tag och idag är det dax.. Min första dag i skolan!!

 

♥ Mina svärföräldrar- hur skulle vi ha fått ihop den sista tiden och förmodligen några veckor framåt om ni inte kunnat hjälpa oss.. Med mannen i gips har jag lite svårt att få ihop vardagen.

 

♥ Mina fantastiska barn! Vi har åkt 100 mil i bil den här helgen och det är inte mycket klagomål från dessa två. Visst en och annan muta har jag hunnit med men det hör ju liksom till.

 

♥ Jag är glad att jag tog mig i väg alldeles själv med barnen. Det är en självklarhet för många men jag är faktiskt inte så van att vara själv med barnen på det viset, inte heller åka så långa sträckor själv med dom.

 

♥ Jag har haft en bra helg i Stockholm och det var både roligt och skönt att träffa större delen av min familj. Det var bara mamma som saknades.

 

Det finns mycket att vara glad för om man sätter sig ner och funderar lite (jo.. ibland krävs det att man funderar lite), men just idag så är det dom här sakerna som ligger mig närmast om hjärtat.

 

 

Kramkalas

4 kommentarer:

Bernike sa...

Bra med peppning till sig själv. Lätt att glömma vad man är bra på och vad man åstadkommer.

Ska oxå tänka efter lite....

Lycka till med skolan ingela. <3

SoffiZ-Oliwers mamma + gravid med nr 2:) sa...

SofiA med A;)

Jo, det verkar som att nr 2 ploppar ut snart;)

Hur har ni det?:)

Babydjungeln.se - Jeanette sa...

hörs skönt ut! Det kan man bara bli glad för att läsa ;)

go dag i skolan

Yohanna i Las Palmas sa...

Halloj!
Kom förbi här från Jennyn för att kika lite på din måndagslista.
Hälsningar
Yohanna