lördag 9 oktober 2010

Godmorgon lördag :)

Vaknade rätt så tidigt imorse då det som inte fick hända hände..

Våra barn sover i stort sett aldrig i vår säng. Ibland kanske en gång i månaden om inte ännu mer sällan så kommer någon av dom in på morgonen vid 05 och vill sova vidare hos oss vilket såklart går bra.
Tanken har slagit mig då jag har tänkt i mitt stilla sinne "hoppas att dom inte kommer samtidigt"
Vi har nämligen en 160 cm bred säng, den är helt enkelt för liten för 2 vuxna och 2 barn som dessutom gärna sover på tvären :)

Idag så ville först Gustav komma och mysa lite, en kvart senare var det Elin som var på tur.. Johan skulle vara snäll och lägga sig i hennes säng så att dom skulle få plats men då blev det ju fel. Hela vitsen med att komma till mamma och pappas säng är ju liksom att mamma och pappa är där!

Det slutade förstås med gråt och bråk om vem som skulle få ligga bredvid mig. Smickrande förstås men jag hade nog hellre sovit ;)

Johan har åkt och lämnat barnen hos svärföräldrarna över dagen och vi ska vara hemma och packa, slänga och flytta tillbaka lite garderober och skåp och sånt.. Det ska bli skönt att få börja lite smått :) Bäst att sätta fart!

Ha en fin dag!

Kram

Follow Ingela la la

6 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

hehe, lite trångt om saligheten då ja :o)

HUSnrNIO sa...

Dessa nattgäster förvanlar en skön nattsömn till obefintlig... Fast lite mysigt kan det allt vara också. Iaf nångång då och då=) Ha en fin lördag och lycka till med allt ni ska greja med.

Vanilla sa...

Oj, då kan jag tänka mig att det blev trångt! Hoppas att ni får en bra lördag!

Kramar

Popprinsessan sa...

Nu när vi är på semester så sover L med oss hela tiden.. Jag tycker att det är ganska mysigt, men J frågade härom dagen hur det ska bli när vi blir en till :-)

Skönt att börja rensa och packa lite! När är det ni flyttar? Är ilte disträ, vet knappt vad det är för månad :-)

Kram!

Hem och Lycka sa...

Det är väl det som kallas kärlek det ;-)

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vi har haft bredare säng för att killarna skulle få plats. Vi har ju tre så lite trångt har det ju ändå varit, men mysigt ;)
Ha en bra vecka!
Kram Ullis