torsdag 13 augusti 2009

L å n g promenad



Igår kväll så kom jag äntligen ut på en promenad i spåret. Jag kan lova er att det krävdes viljestyrka.. Den sista vecka har jag varit så trött att jag knappt har orkat resa mig från soffan för att gå på toaletten. Än mindre gett mig ut på någon power walk.

Jag blev väl inte så uppmuntrad när jag gick heller. Dom där 3,5 km eller vad det kan vara kändes l å n g a.
Väldigt långa. Som tur var så fick jag sällskap av en kompis i sista minuten, det hjälpte lite på vägen :)

Det är inte utan att man blir lite oroad över hur illa man kan behandla sin kropp...

Fast jag tänker så här;

Om jag aldrig börjar gå ut och gå och träna så kommer jag ju aldrig bli piggare. För jag vet att det hänger ihop.. Bara att bita ihop och på´t igen alltså!

Nu ska jag hitta på något skoj med barnen.

Sen har jag lovat pannkakslunch ;)

Ha en bra dag!

Kram

Follow Ingela la la

11 kommentarer:

Therese sa...

Vad du är duktig, jag ska också försöka hasa mig ut och röra på mig, jag VET ju att jag mår så mycket bättre då... men ändå kommer jag mig inte för - konstigt ;-) Kram

Hemmalycka sa...

Bra jobbat Ingela, jag tycker oxå det är svårt att komma igång men efteråt är det ju så skönt och man känner sig duktig.
Jag har vägt mig idag efter 6 härliga semesterveckor.
Kram Åsa

Livet på Citronodlingen sa...

Hejja dig!!
Det är ju så svårt att masa sig iväg... när det väl är gjort är det ju skönt, men att det ska vara så svårt att ta tag i det...

HUSnrNIO sa...

Tycker du kämpar och jobbar på bra! Trevlig torsdag!

Rebecca sa...

Duktig du är!
Mitt liv sätter fart igen nästa vecka, ja det nyttiga livet då alltså. Herre jissus vilken onyttig sommar detta varit.
Ses i morrn.
Kramar

Angelica sa...

Wow Ingela! Härligt :D Du, jag lovar att jag vet att det krävs mycket styrka.... Jag hatar att röra på mig - och det SYNS *skrattar*! Men jag börjar få upp flåset nu!

Hoppas att du får en ljuvlig dag med dina älskade små och akta dig för pannkakorna! Jag förstår inte att du vågar laga sådana :D

Kramar

Angelica

plingan sa...

Tänk att det kan vara så jobbigt innan man komit igång. Borde också börja med promenader igen (blev ett alltför lång sommaruppehåll), det är ju så skönt när väl gjort det.
Ha en bra dag!
Kram Pernilla

Mamma russin sa...

hej..

oj så duktig du är som promenerar och går.. bravo...

hoppas du har en fin fin dag gumman, kramar

Popprinsessan sa...

Superbra av dig att ge dig ut och gå! Motionen har jag inte riktigt kommit igång med den här veckan, men pointsen har jag däremot börjat räkna. Ska försöka ge mig på lite motion ikväll om jag får ihop det..

Elin - Ett hus till oss sa...

Du är duktig som tar dig ut. Jag har verkligen svårt att motivera mig :)

Nu blev jag sugen på pannkakor istället :D

Frida sa...

Snart känns det bättre gumman, snart;D
Kramar<3