torsdag 27 augusti 2009

Bara Elin och jag


Igår när jag kom hem så överraskade Johan mig med lite blommor och ett sött litet kort.

Han kan när han vill!

Tänk så glad man blir när det kommer blommor lite oväntat.. Och om någon undrar varför så var det för att jag är bäst. Såklart jag är det! I hans ögon i varje fall ;)

Idag ska Elin vara med mig istället för att gå på dagis, vi ska åka till Ikea och handla lite smått och gott, mysa tillsammans och äta lunch ute.

Jag pratade med Elins fröken igår att jag ville ha henne hemma någon av dagarna som var kvar på Gustavs inskolning, det var inga problem men av någon konstig anledning känns det som man gör något olagligt när man är hemma själv eller med bara ett barn!

Det är jobbigast för Elin just nu med inskolningen tror jag.. Dagis har ju varit hennes, hennes fröken och hennes kompisar. Nu får hon dela även där, inte bara hemma. Det är nog inget som kommer störa henne länge men just nu så är det mycket frågor och funderingar.

Så imorse när hon sa att hon skulle vilja vara med mig istället för dagis så var det fantastiskt skönt att kunna tillgogose det behovet :)

Nu hoppas jag att vi får en mysig dag tillsammans!

Ha en bra dag.

Kram

Follow Ingela la la

10 kommentarer:

Therese sa...

Vad mysigt att du och Elin får tid för er själva, är som sagt inte lätt att lille bror plötsligt kliver in i hennes värld även där... och gulligt med blommor, just oväntade gester är det bästa! Stor kram till er!

Hemmalycka sa...

Ni kommer ju få det supermysigt och Ikea är ju inte helt fel :).
Förstår känslan med olagligt men ärligt talat tror jag att ingen annan tänker så det är ens egna tankar och ibland får man bortse från dem och göra det man känner är det rätta för oss, oavsett vad alla andra tycker. Så jag tycker att du gör helt rätt. Dessutom mår barnen bra av egentid med föräldrarna.
Hoppas du hittar något billigt på Ikea, det gör du säkert.
Vilken gullig man du har.
Må så gott
Kram Åsa

Nettan sa...

Hoppas ni får en mysig Mamma / Dotter ~ dag då =).
Härligt att bara kunna ägna lite tid åt ett barn i taget, tror de behöver det ;)

Så fina blommor du fick !
Kram Nettan

Små och Stora barn sa...

Vilken hyvens man du har skaffat!
Spontana oväntade grejer är det bästa!
Kram

Louise sa...

Härligt med mamma - dotter dag. Det har Ebba och jag ibland också (men alldeles för sällan).

Ebba & Eric gick på samma förskola i 2 år men han gick på en annan avdelning. De har uppdelat småbarns & storbarns på den förskolan. Ebba älskade att ha sin lillebror där, de möttes ju dock bara under utestunderna på gården då så det hann inte "nöta" på varann.

Ha en underbar dag nu då. Kram!

Carolina sa...

Naw, så gulligt!
Man blir bortskämd alldeles för sällan har jag insett... KRAM!

Livet på Citronodlingen sa...

Så mysigt!
Hoppas ni får en toppendag!

Angelica sa...

Jag vill också åka till Ikea!! Men det hinner jag inte idag - tyvärr. Dockhuset prioriteras istället :D Visst är det härligt att bara ta med sig ett av barnen ibland och jag gör det ofta. Jag tror det är superviktigt och nyttigt så de känner att de inté alltid måste vara tillsammans och så får de mycket mera egentid med mamma eller pappa!

Hoppas att du och Elin får en härlig dag på Ikea!

Kramar

Angelica

Vicky sa...

Låter mysigt med en dag tillsammans! Jag tog dottern på shoppingrunda häromdagen och vi hade det jättebra.

Hem och Lycka sa...

Mysigt med hemmadag! Och roligt med blommor, tänk om M kunde anamma det också :-D

kram