söndag 24 maj 2009

Kaninternationella Morotsdagen


Vi överraskade barnen med ett Lisebergsbesök det första för oss i år. Jag har en känsla av att det kommer att bli fler, många fler ;) Det regnade när vi kom men sen sprack det upp och blev en fin eftermiddag!

I år är ju första året som Elin kan åka lite fler karuseller. Jag trodde inte riktigt att hon skulle våga men efter att ha sett glädjen i dessa ögon så har jag förstått att det här var ju hennes grej.

Hon riktigt njöt av att få ha mamma och pappa för sig själv en stund, Gustav somnade nämligen i vagnen. Så för ca en timme så kunde hon bestämma vad hon skulle åka och antingen jag eller Johan kunde åka med. När Gustav sen vaknade fick han åka karusell för första gången.

Johan sköt även med korkpistol och vann två mjukdjur, han var hur stolt som helst han med. Han vann godis både här och där, det måste ha varit hans turdag ;)

Eftersom det var Kaninternationella Morotsdagen på Liseberg idag så var det massor av Lisebergskaniner runt om som skojade och busade, dom var lite varstans. Det var även gratis ansiktsmålning... Här ovan är vår lilla kanin ;)

Idag har vi haft en skön mysdag med familjen. Häxan surtant var som bortblåst ;)

Ha en skön kväll!

Kram

19 kommentarer:

himlaverket sa...

Underbart glada bilder.
Hit kommer jag på besök när jag behöver piggas upp.
Kramis Ulla

Therese sa...

Ni ser ut att haft en minst lika fin dag som vi haft, vi har fått klappa älgkalvar, endast 4 timmar gammla så söta... Synd bara att blogg.se krånglar så mycket, går inte att göra inlägg nu :-/ Har funderat på byta blogg flera gånger då blogg.se krånglar så mycket. Kram kram

Evas sida sa...

Hej! Det både låter och ser ut som ni har haft det underbart. Kul med morotsdag. Ha det gott/Eva

Villa Carl Larsson sa...

Hihi så söta. Vad roligt med en dag på Liseberg. Jag kommer ihåg när jag var där på min klassresa i 9:an. Såå roligt det var :)

Kram Josefin

Tess sa...

Vad härligt! Så söta barn!
Kram T

♥ Fyra årstider sa...

Liseberg..vilken lycka. Det blir nog Gröna lund för oss i år.
Kram Lotta

Livet på Citronodlingen sa...

Vilken söt liten kanin!

MrsH sa...

Kul, hade tänkt att gå dit med barnen men vi hade kalas (som vanligt).

Har lagt ut två bilder på klänningar som jag funderar lite på till galan. Behöver råd.
Har du bestämt dig än?

KRAM/H

Susanne sa...

Härliga bilder som jag blir glad av!! Kul med såna där extra arrangemang! Må gott!

Anonym sa...

Haaahhaaaa Gud så kul ni haft det..
Kanin morotsdagen hhaaaahaaa
Åhh vad jag ibland önskar att mina barn var små igen :)
Jätte kul att ni har så nära !
Vi har en hel del mil..ca 35 till Liseberg .Närmare till Kolmårdern dock :)
Ja poolen ska bli underbar.
Kram Jenny

Anonym sa...

Glömde säga vad fin din Rubrik bild blivit med vackra midsommar blomster :)
Kram Jenny

Inas sa...

Hej Du!
Vilken underbar helg ni verkar ha haft. med morotsdag å liseberg... Ha en riktigt trevlig vecka å goa kramar Ina

Anonym sa...

Så glad jag blev av att titta in här en sväng på morgonen! Hon är verkligen supersöt som kanin!
Hoppas att ni får en toppenfin start på veckan! Kram Anna

Jessica sa...

Vilka härliga bilder :)
Riktigt längtar till Liseberg, vi var aldrig där ifjol men planerar för ett besök i sommar!

Det brukar vara den bästa medicinen, att få komma iväg och umgås bara med familjen för att man ska känna sig gladare och piggare igen!

Jag hoppas att du får en fin start på den nya veckan!

KRAM!
//Jessica

Wojtan sa...

Hej

Vad kul med Liseberg. Får ta det med mina tjejer snart!
Ha en fin dag och hoppas veckan startar perfekt!

Åsa

segsliten sa...

Kul med Liseberg! Jag hoppas att jag får med familjen till någon nöjespark snart.
Kram ☺

Mamma Russin sa...

hejsan...
åh så fint ni hade det.. mysigt med en heldag med la familia..:)
fina kort...

lycka tilll med din klänningg gumman.. :)
KRAM

Cissi sa...

Underbara bilder! Vad roligt att gå på Liseberg och åka lite karuseller, kul att hon vågade åka och dessutom tyckte att det var kul.

Kramar Cissi

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, och ni hade nog bättre tur med vädret än vad vi hade på Bakken.

Vi får nog också ta en tur dit senare i sommar.

Kram Sanna