fredag 6 mars 2009

En utmaning och Ikea

Jag har blivit utmanad av Mammyo och Vero Jag har gnuggat geniknölarna och här är det..

Regler:
Det här är svårare än du tror!

Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem.

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Ingela
2. Ett ord på fyra bokstäver: Inom
3. Flicknamn: Ingrid
4. Pojknamn: Ingemar
5. Yrke: Ingentingör (Ingenjör)
6. Färg: illgul
7. Klädesplagg: Innebyxa
8. Mat: Isterband
9. Sak i badrummet: Inotyolsalva.
10. Plats/stad: Ishotellet
11. En orsak att vara sen: Indisponibel
12. Något man skriker: Iiiiiihhhiiii
13. Film: Ice Age
14. Något man dricker: Iste
15. Band: Iggy Pop
16. Djur: Igelkott
17. Gatunamn: Inlagsleden
18. Bil: Infiniti (Nissanmodell)
19. Sång: In your dreams ( Metallica)


Jag utmanar ingen särskild den här gången men känner du för att fundera lite så ta med den och gör den!

Dagen idag kommer att bjuda på en efterlängtad tur till Ikea =) Vem vet, jag kanske rent av hinner få någonting gjort däruppe på övervåningen! Johan ska sluta lite tidigare så kan vi åka tillsammans. Fast det är på gott och ont.. Bra med smakråd men vi kan ju inte lasta in så mycket i bilen.. Vi får se hur det går.

Vill du vara med och tävla om ljuslyktor från webbutiken Ellis Corner? Det kan du göra här

10 kommentarer:

CharmKatti sa...

Nääe, nu är jag avis!
Kan du inte handla lite åt mig oxå på ikea??

Anonym sa...

Hihi ja den utmaningen är inte helt enkel,gjorde den för ett tag sen :-)

Hoppas ni får en mysig shoppingdag på IKEA och en jätte bra fredag!

((KRAM))

Mjuka sa...

Lite rolig utmaning!!! Vill alltid till Ikea, finns alltid något man vill ha! Ha en fin dag
kramen Malin

Therese sa...

Den där utmaningen är lite klurigare än man tror, jag gjorde den för en tid sedan och man får allt tänka till...

Hoppas ni får en fin dag på IKEA och att du hittar allt du behöver (vågar inte skriva vill ha *skrattar*) För vi är såååååå nyfikna på ditt projekt!

Kram

Anonym sa...

Jag antog untmaningen. Lite kul såhär på morgonkvisten. Hjärngympa :-)

Anonym sa...

Jag har ju haft hjärngympa redan så jag är inte längre morgonyr ;-)
(men känner i gen syndromet mkt väl...).

Ha en trevlig dag nu & kul att du/ni äntligen kommer iväg till Ikea!

Tea Lady sa...

Hej Ingela!
Tack för ditt utförliga svar! Det låter intressant. Vi kommer nog åka ner till Göteborg någon helg under våren och se oss omkring. Då skall vi tänka på vad du skrev. Det är inte alls säkert att vi flyttar, men det är en möjlighet som finns och som vi undersöker.

Kram,
Lena

Vicky sa...

Å andra sidan kan du köpa riktigt tunga saker eftersom du får hjälp med packningen. Kanske kan Johan sitta på taket på hemvägen !?

Hursomhelst - ha en bra dag!

Vero sa...

Jag har något till dig på min sida som du verkligen är värd

thebromanders sa...

Den där utmaningen gjorde jag också just:)
Ikea måste jag åka till snart. Har inte varit där på så länge...