söndag 4 januari 2009

Han går!

Idag reste sig Gustav som vanligt mot tv-bänken (ja, vi har fortfarande en sån med en tjock- tv på) men sen hände det något nytt. Han släppte och gick iväg över golvet! Jag har ju sett att han har gått ca tre steg åt gången förr men nu var det ca 10 steg ;)
Han bara knallade iväg.. Lite chockad är jag. Det är ju hur roligt som helst samtidigt som jag vill inte att det ska gå så fort längre. Jag hänger inte alls med. Nu är han 10,5 månad sist jag tänkte efter var han 6 månader och även det kom som en liten chock kan jag säga =)


Det var hur roligt som helst att jobba idag, vet inte riktigt varför, förmodligen för jag fick en massa småprojekt att sätta händerna i, sånt som jag gillar... Hänga om varor och fixa och trixa ;)
Inte alls trött heller, det måste ha varit havregrynsgröten igår som gjorde sitt =)


Nu har jag kommit på en lysande plan (om jag får säga det själv), det är alltid så tråkigt att komma på matsedel tycker jag, speciellt när det måste vara nyttig och bra mat oxå. Nu ska jag i varje fall sätta mig och göra en tre eller fyra veckomatsedel som jag kan rulla på, med tillhörande ingredienslista. Då behöver man ju bara inventera lite hemma innan man handlar för den veckan. Bara att kopiera upp inköpslistor och stryka på den det som man inte behöver handla... Låter väldigt bra det här... Vi får se om det är lika bra i praktiken. Det enda som hjälper om jag ska äta nyttigt är att planera och ha det jag behöver hemma.
Om jag tänker efter så är dom flesta recepten återkommande så jag tror ju inte att vi kommer tröttna så fort. Vi får se helt enkelt =)
Jag ska börja idag, vi får väl se om jag hinner klart ;)

Kram

13 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men gulle; vad kul!
Grattis till nyblivna "gångaren":)
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Men det är ju jätteroligt! Och bra för det är ju gå han ska till slut ändå! Men jag håller med dig det går så fort, så fort.
Lysande, Sickan! Bra plan det där.
Det gör inte så mycket om det inte håller huvudsaken är att planen är lysande!

Kram Lisa

Anonym sa...

En fanfar till Gustav! Det fanns där, ja se så skoj det är! mina gullungar väntade till två veckor innan ettårsdagen båda två. Men då startade de rejält oxå!
Matsedel för veckan gör vi varje söndag. Detta för att vi vet att prinsessan inte äter så bra... i alla fall vissa maträtter så vi försöker kompensera dessa dagar och utmanar henne de dagarna det är "god mat" på skolan.
Ha det så gott! Kram anna

Anonym sa...

Så kuuuuuuuuuuul!!! :-D
Och tidig är han med lilla Guldklimpen!!

Massor av kramar!

Vicky sa...

Vad skoj!

Jag ser att ni har haft en bra vinterresa ni med :)
Hemma hos oss ligger rimfrosten tjock så vi har fortfarande vinterkänslan kvar.

God fortsättning på det nya året!!!

Vicky sa...

Sälen låter jätteskoj! Det är så roligt att åka sidor - jag hoppas vi kan klämma in en (eller två??) helg(er) på lite närmre håll denna säsongen.

Nu när barnen tar sig själva nerför backarna är det lite lättare att själv komma åt att åka lite.

Carolina sa...

Tänkte titta in och önska god fortsättning. Ja fy vad fort tiden går med de små liven... Min lilla trollunge börjar dagis nu, stora tjejen 16 månader redan.
kram
Caro

Villa Carl Larsson sa...

Vad gullig du är!!! Och du värmer mitt hjärta :) I morgon (mån) startar vår resa hem. En lååång färd. Men jag hoppas att det ska gå bra. Ska bli skönt att få komma hem till sitt.

Kram och vi hörs snart

Anonym sa...

Du måste ju länka min blogg på din ;P Jag har ju länkat dig :D tihi

Evas sida sa...

Vad härligt det låter, 10 steg, snart springer han. Allt går så fort i den åldern, ibland vill man att tiden skall stå stilla, så man hinner med själv. Tack för gullig kommentar på min sida.

Mjuka sa...

Va roligt, min tjej är 11 månader och är lite osäker än.
Ha en bra vecka
kram Malin

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack för din fina kommentar hos mig.
Men oj vad tidigt och jätte kul. ooops vad allt kommer att gå fort nu. Krama om gulleplutten.
Matsedel är inte någon dum tanke så lycka till med den.
Kramar Marie

Mamma Linda sa...

va´kul att han går :-) Jag kommer ihåg när Emma började gå då var vi uppe i fjällen och jag var uppe på morgonen med Emma när hon helt plötsligt gick! De andra låg och sov och jag bara gapa hon går, hon går :-D
Det är nå´t speciellt.
Tänkte vi skulle packa ner bilen snart och skicka den. Ska piggna till mer bara :-(

Kram på er
Linda