tisdag 2 december 2008

Te & Scones


Igår kväll hade vi det riktigt mysigt och trevligt. Vi fick besök av våra trevliga grannar, eller dom bor en gata bort. F.d grannar är det i varje fall. Vi har ju flyttat en gata då vi blev fyra i familjen!
Barnen var jättetrötta igår kväll så dom somnade båda två vid halvsju. Det är nästan magiskt hur tyst det blir när dom har somnat. Tände lite ljus och bakade scones för första gången. Jag vet inte hur jag har lyckats att inte baka scones någon gång! Det var ju lätt. Fast jag valde en kokbok med bild, en gammal bakbok som jag ärvt från min pappa. Nästa gång kanske jag tuffar till mig lite och gör någon mer avancerad med smak från Leilas bok...

Titta vilken fin present dom hade med sig! Advents-te, ska bli jättespännande att smaka. Luktar fantastiskt!

Det var så skönt att bara kunna sitta och prata utan en massa avbrott, ibland är det skönt att träffas när barnen har lagt sig. I varje fall om man vill kunna koncentrera sig på sina gäster.. ;) Tack för trevligt sällskap!

I eftermiddag ska jag med Elin till dagis. Då är det julpyssel. Det ska bli jätteroligt. Det ska tydligen vara tre olika stationer med pyssel. Man betalar materialet man använder på varje station, max 20 kr. Det är ju fullt rimligt tycker jag. Vi får väl se hur intresserad Elin är. Tomtegröten kan vi ju alltid äta ;)

Kram

7 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vilken fin present! Det är så roligt med presenter. Roligt att få men också roligt att ge :) Att få se glädjen i en annan människas ögon är guld värt.

Och scones är enkelt ja, och väldigt gott. Tidigare när jag gjorde scones hade de en tendens att bli så torra men så hittade jag ett recept som jag verkligen gillar; http://www.nlife.se/brod/scones-med-havre-linfron/
Kika in där får du se.

Kram Josefin

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Te är verkligen en perfekt ta med present!!

Tänkte tipsa dig om min nya tävling!
Underbara ull underkläder till barnen från Norska Troll är vinst denna gång ;)

Njut dagen

Lallis - liv och leverne sa...

Det är verkligen en perfekt present!:)
Kram Lallis

Vicky sa...

Din blogg är nog den enda man blir glad av redan INNAN man gått in på den. Älskar ditt bloggnamn! Melodin dyker genast upp i huvudet och jag kan inte låta bli att le :)

Vilken mysig kväll du hade igår. Glöm nu inte julkalendern ikväll :)

Ha en bra dag

Mamma Linda sa...

Tänk att det har jag aldrig bakat, måste prova.
Får se om jag hinner med att baka lite godis idag :-)
Idag har vi fått några cm snö, tänk vilken skillnad det gör. Härligt.
Ha det bra med dig, och ha en skön vecka.

Kramiz Linda

Hem och Lycka sa...

Tack för fikat, mycket gott! Och trevligt hade vi dessutom! kram

Anonym sa...

Ja igår var det riktigt mys, scones är inte direkt äckligt ;-)
Puss & kram från: U know HU