fredag 21 november 2008

Snö

Tro det eller ej men idag har det ju snöat även här i Göteborg. Inte mycket men definitivt snö!
Jag måste erkänna att jag längtar efter riktig vinter.. Vi tog i varje fall en kvällspromenad hela familjen. Barnen var trötta, vi var trötta. Vi höll på att gå varandra på nerverna här inne ;) Skönt att bara få gå ut lite... Jättehärligt var det. Någon minusgrad och lite vitt omkring oss!

När vi kom hem hade vi fått besök... Lite tidigt men Elin tror tomten bor i skogen mitt emot oss. Han behöver hälsa på ibland så hon kommer ihåg att han håller koll på henne. Hon tycker det är väldigt spännande.. Ibland när vi åker förbi någon dunge med skog så ropar hon;
Mamma tomten har en lykta i skogen. Så pekar hon var tomten är. Jag är glad att hon har sådan fantasi..
Däremot så fick han vara på baksidan så inte grannarna tror att jag har förlorat förståndet alldeles.

Imorgon ska vi på dop, ska bli roligt! Om vi hinner tror jag att vi ska baka pepparkakor på förmiddagen. Vi får väl se hur det blir.
Ha en skön fredagskväll!
Kram

5 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Åhh, va kul med pepparkaksbak. Min mamma kommer nog upp i morgon så då ska vi baka lussebullar :-)
Natten som var orkade jag inte med nå´n fajt, när klockan var halv 3 låg jag och undrade om jag skulle somna nå´n gång! När jag väl gjord det så vakna Agnes, grr! Inte känner jag mig riktigt frisk heller, snuvig och ont i lederna. Kurerar mig med honung så jag snart ser ut som ett bi själv. Nåja, jag ska ta det när tiden är inne ;-) Snart.
Vad härligt det lät med en kvällspromenad och snö :-) Här är det bara mörkt och grått.
Hoppas det blir lite sol imorgon som de lovat och man känner sig mer utvilad.
Önskar er en trevlig helg.
Kram Linda

Lallis - liv och leverne sa...

Kul med bak och speciellt pepparkakor:)
Ha en fin helg, gumman.
kram Lallis

♥ Fyra årstider sa...

Vad härligt med promenad...här har vi sjuka barn.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vi fick oss snö idag oxå! Det låter ju fantastiskt att det snöat både i Ske-å och Göteborg! Häftigt! Sen låter det som om förkylningarna frodas oxå! Ska verkligen försöka mota bort den pyrande förkylningen som verka vilja bo hos mig! Ha en underbar helg! Kram anna

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad kul att ni fått lite snö..Men jag kan gärna dela med mig av ytterligare lite snö upp i från norr..Här vräääker det ner i detta nu =)

Ha en jättebra lördag!

Kram