söndag 21 oktober 2012

Jag smygstartar

Idag har jag börjat att byta ut ett par mål mat mot flytande. Jag har valt modifast eftersom det var det dietisten rekommenderade.

Jag behöver gå ner 3 kg innan operationen om drygt två veckor. Jag har inga krav att jag måste "flyta" innan operationen men det är en rekommendation för att underlätta operationen. Jag gör gärna vad jag kan för att underlätta, det är ju ändå min kropp det gäller. Lika bra att ge kirurgen bästa möjliga förutsättning :)

Lite senare i veckan och fram till operationen är det bara flytande som gäller. Jag fick knapra på isbergssallad, tomat och gurka om jag kände att jag behövde tugga.

Den här fasen är lite skrämmande tycker jag och jag vet ju att jag kommer må skitdåligt när sockret ska ur kroppen men hellre nu än efter operationen..

Kramkalas

4 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Heja heja dig!
Får du dricka te? Mättar tycker jag :-)
Kram

Marie-Louise sa...

Lycka till med allt :)
Själv ska jag börja flytperioden den 31/10 och jag bävar också för hur jag ska må när sockret går ur kroppen...
Men en spännande tid börjar för oss båda snart :)
Kram

Eva i Tyresö sa...

Lycka till! Det går säkert bra. Här finns flera runt mig som är lyckligare efter sin operation.
Det kommer att gå fint......

Tina sa...

Hej gumman! Kommenterade ditt inlägg där du berättade om operationen men jag tror kommentaren försvann. Hur som helst så vill jag säga att jag tycker du är stark som har tagit steget. Jag tror på dig! Du kommer fixa det här galant. Massor av kramar!