torsdag 2 augusti 2012

En bra start på dagen?

Skorna och träningskläderna åkte på och det var bara att ge sig ut.
Jag ställde klockan lite tidigare idag för att komma ut på veckans andra runda. Det gick. Om det var skönt? Inte alls.

Jag har denna vecka haft det tufft med motivationen. Eller.. Jag tror att mitt andra jag motarbetar mig ;) Jösses, vilka krig det pågår inom mig ibland. Alla mina jag borde ju veta att det är bra för mig att träna och dessutom högst nödvändigt om jag ska springa en mil!

Nu är det bara ett pass kvar denna veckan och DET känns skönt. Jag längtar tills dom här jobbiga veckorna är över och jag börjar längta efter att få springa.

Det är bara att kämpa på :)

Mvh
Me, myself & I

6 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Bravo! Jag var ute igår för första gången på 1,5 v, men det kändes faktiskt bra. Problemet för/med är att det alltid händer något som gör att jag får uppehåll och liksom aldrig kommer till den där perioden då jag längtar...
Bra jobbat idag!
Kram

Stenströms Bloggeria sa...

Vad bra att komma iväg så där på morgonen . Jag skulle nog älska att göra det men min sambo börjar jobba 5 så då skulle jag få gå vid 3 på natten, känns sådär :)

Motivationen lyser med sin frånvaro här också men den kommer nog tillbaka och då med ännu mer energi tänker jag .

Ha en skön dag

Mrs Moet sa...

BRA jobbat Ingela!
Kämpa på så når du strax den känslan att du VILL/MÅSTE ut för att må bra.
Jag tror på dig och VET att du kommer att springa milen.
Vill man så kan man!

Kram Åsa

Pernilla sa...

Hejja dig. Vad duktig du är.
Har själv fått en kul utmaning jag tackat ja till så nu är jag med igång. Börjar sakta med appen C25K. Bara kört en v men tycker den är riktigt bra.
Lycka till! Du fixar det.
Kram

Linda sa...

Duktig du är!!
Inom mig vinner ofta latmasken tyvärr, måste verkligen ruska liv i den där hurtbullen i mig:)
Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Himla bra jobbat och mitt i prick också om hur det kändes ;)

Var in och läste på er sida nu.
Ser och låter otroligt bra på alla vis.
Vilken helg ni arrat!!
Problemet är att jag jobbar och diskussion runt något byte av arbetspass går inte att genomföra förrän i nästa vecka när chefen är tillgänglig.
Ligger dock inte så bra till där då jag var tvungen att ta ut lite extra semester för att kunna genomföra vår efterlängtade danmarksresa.

Kram
Helen